اخبار

طرح سنجش سلامت

طرح سنجش سلامت
طرح سنجش سلامت نوآموزان بدوورودبه دبستان ازتاریخ 1/4/88اجراخواهدشد.
 
طرح سنجش سلامتی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 89-88 از اول تیرماه سال جاری به مدت 3 ماه در استان کرمانشاه اجرا می شود .
اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود بهدبستان از سال ۷۲ شروع شده است . شناسایی تفاوت های فردی در کودکان، ‌شناخت به موقع مشکلات و محدودیت های جسمی و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی و هدر رفتن سرمایه های مادی و معنوی از جمله ضرورت های اجرای این طرح می باشد.
چنانچه نوآموزان بدون سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی وارد سیستم آموزشی شوند،‌ منجر به تحمیل هزینه های زیادی به خانواده و نظام آموزشی خواهند شد.
پیش بینی می شود امسال بیش از 990 هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت و تحصیلی شرکت نمایند
این طرح حرکتی مشترک فیمابین وزارتین بهداشت درمان وآموزش پزشکی وآموزش وبرورش می باشدودر20پایگاه سنجش ودر 23 مرکزبهداشتی درمانی و800خانه بهداشت و14 شهرستان تابعه استان به مرحله اجرا در می آید .
مبلغ دریافتی در پایگاهای سنجش 30هزار ریال است ومعاینات در دومرحله ارزیابی بالینی ومعاینات تخصصی انجام می بذیرد .در مرحله مقدماتی ارزیابی های بینایی ,شنوایی ،آمادگی تحصیلی ، رشد ، جلدی ، دهان و دندان و رفتاری  ودر مرحله معاینات معاینه بزشکی عمومی صورت می گیرد.
عمده اهداف اجرایی این طرح :
کشف به هنگام اختلالات و بیماریهای تشخیص داده شده نظیر  بینایی ,شنوایی ,آمادگی تحصیلیواختلالات رفتاری و غیره قبل از ورود به مدرسه
مداخله به هنگام شامل عینک ,سمعک وتوانبخشی ویا ارجاع تخصصی
جلب مشارکت فعال والدین در امر سلامت دانش آموزان
جلب مشارکت فعال اولیای مدارس در امر سلامت دانش آموزان
لازم به ذکر است که تکمیل شناسنامه سلامت برای دانش‌آموزان در پایه اولراهنمایی و اول دبیرستان نیز اجرا می‌شود، انجام این ارزیابیها و معاینات در مقطع سنی نوآموزان بدو ورود به دبستان در مجموعه سلامتبسیار مهم است زیرا اگر مشکلات در این سنین درست شناسایی شود، بیش از ۵۰درصد اقدامات درمانی برای نوآموزان نتیجه بخش خواهد بود.
۴ تیر ۱۳۸۸ ۱۱:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید