اخبار

به مناسبت روز جهانی داوطلب (5 دسامبر) / معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پیامی روز جهانی داوطلب (۵ دسامبر) را به تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

به مناسبت روز جهانی داوطلب (5 دسامبر) / معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پیامی روز جهانی داوطلب (۵ دسامبر) را به تلاشگران این عرصه تبریک گفت.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر  شکیبا گفت :توجه به مناسبت های ملی فرصت مغتنمی برای فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب جامعه برای مشارکت های داوطلبانه در توسعه پایدار سلامت و قدردانی از خدمات داوطلبانه می باشد.

 

  وی یکی از موفق ترین برنامه های اثر بخش حوزه بهداشت، جلب مشارکت مردم در برنامه ارتقای سلامت برنامه داوطلبین سلامت می باشد. این برنامه، استعداد، توانمندی و برجستگی حضور فعال در برنامه های تحول سلامت را پس از سال ها تجـربه کسـب نمـوده است.

وی گفت: استان کرمانشاه با جذب  ۲۱۸۵۸ داوطلب سلامت محله در اجرای برنامه های سلامت محور شاهد حضور فعال مردم در عرصه خدمات بهداشتی استان می باشد .

دکتر شکیبا افزود: امسال با شعار " اگر همه داوطلب بودند" به استقبال روز جهانی داوطلب می رویم این شعار به اهمیت شناخت قدرت کنش جمعی می پردازد.

وی بیان کرد: دنیا را این طور تصور کنید که همه ۸ هزار میلیارد جمعیت جهان داوطلب هستند در این صورت همگان به امکانات مورد نیاز اعم از آموزش ، غذای کافی، محیط پاک و سالم ، وجود صلح و حکومت واحد و .. دسترسی عادلانه دارند. بله اگر همه داوطلب می شدند، دنیا جای بهتری برای زندگی می شد.


دکتر شکیبا خاطر نشان کرد :اقدامات داوطلبانه یک منبع عظیم تجدیدپذیر برای حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی در سراسر جهان است. از آنجایی که جهان با چالش های فزاینده ای مواجه است، داوطلبان اغلب اولین کسانی هستند که به یاری همنوعان می شتابند. داوطلبان در شرایط بحرانی و اضطراری در یاری رساندن به افراد گرفتار پیشتاز هستند. این موارد به کرات به اثبات رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان با اشاره به شعار ایران در سال 1402 به مناسبت روز داوطلب(داوطلبان سلامت تار و پود مردمی سازی سلامت) بار دیگر این روز را تبریک گفت



 

 
۱۴ آذر ۱۴۰۲ ۱۲:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید