اخبار

برگزاری کمیته نظام مراقبت مرگ کودکان 1تا59ماهه

برگزاری کمیته نظام مراقبت مرگ کودکان 1تا59ماهه

 

نسبت مرگ و میرکودکان زیر 5 سال، به عنوان یکی از مهم ترین شاخص های توسعه و سلامت کشور، تحت تأثیر عوامل مختلف اجتماعی و اقتصادی است و کاهش آن از تعهدات مهم در هر کشوری است. 

دکتر فریبا شفیعی مدیر گروه سلامت خانواده و جوانی جمعیت بیان کرد: گسترش چشمگیر پوشش خدمات بهداشتی در کشور، اگرچه توانسته است تا حد قابل قبولی  این شاخص را بهبود دهد؛ ولی هنوز هم موارد مرگ ناشی از بیماریها و حوادث قابل پیشگیری در کودکان وجود دارد که بر ضرورت برنامه ریزی و تدوین راهکارهای مناسب جهت کاهش مرگ کودکان تأکید  دارد.

شاطرآبادی رئیس گروه سلامت نوزادان و کودکان در ادامه افزود، برای برنامه ریزی و انجام مداخلات مناسب جهت بهبود وضعیت این شاخص، جمع آوری اطلاعات دقیق از علل منجر به فوت کودکان و عوامل مرتبط و تاثیرگذار ضروری است. 

 لذا با هدف شناسایی علل و عوامل موثر بر مرگ کودکان در راستای تدوین مداخلات مؤثر جهت کاهش مرگ کودکان، اولین نشست کمیته نظام مراقبت مرگ کودکان 1تا59ماهه با حضور فعال اعضای کمیته استانی، حضور مدیر و معاونین مرکز پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه، رؤسای شبکه، کارشناسان مسئول سلامت خانواده و کارشناسان گروه سلامت کودکان شهرستان های روانسر، قصر شیرین، هرسین و دالاهو ، به میزبانی این معاونت در تاریخ 16/7/1402برگزار گردید.

۱۸ مهر ۱۴۰۲ ۱۳:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید