اخبار

اجرای طرح بررسی علت عدم مراجعه سالمندان به مراکز بهداشتی درمانی در سطح استان

اجرای طرح بررسی علت عدم مراجعه سالمندان به مراکز بهداشتی درمانی در سطح استان


دکتر شکیبا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

افزایش جمعیت سالمندان با گسترش شیوع بیماری‌های مزمن و ناتوانی‌ها همراه است. یکی از راهکارهای حفظ و یا بازتوانی سلامت جسمی این سالمندان، دسترسی و بهره‌مندی مناسب از خدمات بهداشتی و مراقبتی می‌باشد. 

با توجه به اینکه ارتقا سلامت و بهبود کیفیت زندگی با مفهوم سالمندی سالم و فعال عجین است، اطمینان از دسترسی سالمندان به خدمات سلامت به یک چالش بدل گردیده‌است. 

عوامل متعددی از جمله شرایط فردی، جسمی، محیطی و اجتماعی در بهره‌مندی سالمندان از خدمات مراکز جامع سلامت مؤثر است. به طوری‌که میزان دستیابی به خدمات، دسترسی مناسب به مراکز و پذیرش مراقبت‌ها توسط سالمندان از مهم‌ترین دلایل تسهیل یا عدم مراجعه سالمندان به این مراکز بوده‌است. 

با توجه به اینکه ارائه مراقبت‌های باکیفیت به سالمندان، همواره از دغدغه‌های مجریان و پایه‌گزاران برنامه‌های ارتقا سلامت سالمندان می باشد؛ شناسایی عوامل تأثیرگذار بر میزان بهره‌مندی و دسترسی سالمندان به خدمات سلامت حائز اهمیت است. 

در این راستا معاونت بهداشتی در قالب طرح تحقیقاتی شروع به بررسی علل عدم مراجعه سالمندان به پایگاه‌ها و مراکز جامع سلامت استان کرمانشاه از دیدگاه سالمندان نموده است و در نظر دارد ضمن مشخص نمودن مهمترین علل عدم مراجعه سالمندان، جهت ارتقا کمی و کیفی پوشش مراقبت سالمندان مداخلات لازم را تدوین و اجرا نماید.



📎🌐 اخبار امور بهداشتی استان کرمانشاه را در وب سایت و پیام رسان زیر دنبال نمایید: 🔻

📲 پیام رسان ایتا 🔽 

https://eitaa.com/behdashtkermanshah 

📲 وب سایت دانشگاه 🔽
www.kums.ac.ir
۹ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید