اخبار

خودمراقبتی موجب کاهش هزینه های سلامت می شود

خودمراقبتی موجب کاهش هزینه های سلامت می شود


۲۴ جولای ۲۰۲۳ مصادف با ۲ مرداد ۱۴۰۲ روز جهانی خود مراقبتی نامگذاری شده است با شعار( خود مراقبتی شکوفایی و سلامت خانواده)

 دکتر شکیبا به مناسبت روز جهانی خود مراقبتی بیان کرد :خودمراقبتی موجب ارتقای سلامت و کیفیت زنـدگی، افـزایش رضـایت بیمـاران، منطقـی شـدن اسـتفاده از خدمات، نیاز کمتر به مشاوره ارایه دهندگان خدمات در مراکز بهداشـتی، کاهش ویزیـت بیمـاران سـرپایی و کـاهش استفاده از منابع بیمارستانی و نیز کاهش هزینه‌های سلامت می‌شود.

وی در ادامه افزود: در برنامه تحول نظام سلامت نیز برنامه ملی خودمراقبتی به عنوان پنجمین برنامه ملی تحول نظام سلامت در حـوزه بهداشت طراحی و بسته خودمراقبتی در حال اجرا است.
در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همزمان با سراسر کشور برنامه ملی خودمراقبتی از سال 1394 در حال اجرا می باشد.

  معاون بهداشتی دانشگاه اظهار داشت: سفیران سلامت خانواده مراقبت خود و خانواده‌شان را بعهده دارند همچنین در برنامه خودمراقبتی سازمانی و اجتماعی، سازمان‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شورایاری‌ها تحت پوشش دانشگاه نیز برنامه‌ای برای مراقبت از سازمان خود و محلات تحت پوشش، تدوین و اجرا می‌کنند .

دکتر شکیبا گفت:  روز جهانی خودمراقبتی فرصتی است برای قدردانی از همکاران فرهیخته و توانمند آموزش و ارتقاء سلامت سراسر استان، که هدف‌شان توانمندسازی آحاد جامعه و ارتقای سواد سلامت است. 

 در پایان دکتر شکیبا در پایان این روز را به تمام تلاشگران آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، داوطلبین سلامت و سفیران سلامت که در ترویج فرهنگ خودمراقبتی تلاش خالصانه می نمایند تبریک عرض می‌کنم سلامتی و موفقیت را برایشان آرزومندم.
۲ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید