اخبار

افزایش کمی و کیفی پوشش مراقبت از سالمندان

افزایش کمی و کیفی پوشش مراقبت از سالمندان

دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه در گفتگو با روابط عمومی معاونت بهداشتی بیان کرد:در دوران سالمندی، تغییراتی در ابعاد مختلف جسمانی و روانی و بروز انواع بیماری و ناتوانی به وجود خواهد آمد و این تغییرات، سالمند را مستعد آسیب و کاهش کیفیت زندگی می کند. 

وی در ادامه افزود :در این راستا برنامه آموزش شیوه زندگی سالم به سالمندان به دو شکل گروهی و چهره به چهره در خصوص: تغذیه، فعالیت بدنی، مراقبت از کمر و زانو، مراقبت از پاها، پوکی استخوان، پیشگیری از حوادث، بهداشت دهان و دندان، بی اختیاری ادرار، استرس، حافظه، خواب و... در تمامی مراکز ارائه خدمت در حال انجام می باشد.


وی اظهار داشت: همچنین در راستای ارتقاء سلامت سالمندان و بهبود شیوه زندگی آنان، اقدامات ذیل در کلیه مراکز بهداشتی درمانی و پایگاههای سلامت ارائه دهنده خدمت استان، در حال اجرا می باشد.تن سنجی و ارزیابی الگوی تغذیه، ارزیابی فعالیت بدنی، غربالگری سلامت روان، پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی از طریق خطرسنجی، غربالگری سرطان کولورکتال، تشخیص و درمان صحیح و به موقع بیماری ها و اختلالات ایجاد شده بر اساس دستورالعمل ها و راهنماهای بالینی، ارجاع به موقع به سطوح بالاتر و پیگیری موارد ارجاع وارائه خدمات رایگان (مکمل یاری ویتامین دی)و انجام آزمایشات قند و چربی

https://eitaa.com/behdashtkermanshah
۲۴ تیر ۱۴۰۲ ۱۴:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید