اخبار

ازدواج آسان و آسمانی

ازدواج آسان و آسمانی

 30 خرداد ماه سال 1402 مصادف با اول ذی الحجه سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است.
 
دکتر شکیبا معاون بهداشت دانشگاه ضمن تبریک این روز مبارک گفت: امروز روزی بسیار فرخنده برای همه نوگامانی است که دل به زندگی فاطمی داده ‏اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک، پیوند زنند.
 
وی تاکید کرد: در جریان ازدواج آن دو بزرگوار نکات بسیار مهم آموزشی و الگویی وجود دارد که از آن جمله می توان به همتا بودن، قناعت، دوری از اشرافی گری و تجملات، سخت نگرفتن بر همدیگر، ملاک قراردادن معیارها و خصوصیات معنوی و دینی و اخلاقی، مهریه پایین، بنا کردن زندگی بر پایه محبت و عشق واقعی از روی شناخت، حجب و حیا و... اشاره کرد و دقیقاً به این خاطر است که یک پیوند با این ویژگی ها پیوند آسمانی لقب می گیرد که رضایت خدا و رسول خدا (ص) در آن وجود دارد.

 

به گفته وی هدف از بزرگداشت روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، الگوسازی برای ازدواج آسان جوانان در راستای سیاستهای ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می باشد که با مشارکت کلیه ذینفعان درون و برون سازمانی، فعالیت های گسترده ای در کل کشور و نیز دانشگاه علوم پزشکی اجرا می شود تا بدین وسیله توجه جامعه به ازدواج جوانان معطوف گردد. .
 

دکتر شکیبا ترویج فرهنگ ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار ، ترویج فرهنگ مشاوره ازدواج و خانواده ، حساس سازی اجتماعی و معطوف کردن توجه جوانان به امر سلامت فردی، خانوادگی واجتماعی خود،آگاه سازی اجتماعی در خصوص سیاست های کلی جمعیت ابلاغی توسط مقام معظم رهبری ، آگاهی رسانی به خانواده ها در مورد حیطه های اولویت دار سلامت جوانان در امر ازدواج را از جمله اهداف برگزاری روز و هفته ازدواج دانست.
وی همچنین افزود: آشنایی واحدهای ارایه خدمات در سازمان های ذیربط، در خصوص  لزوم پرداختن به سلامت جوانان ، فرهنگسازی مقابله با رسومات نوظهور و تشریفات دست و پا گیر در امر ازدواج جوانان ، معرفی الگوهای ازدواج ساده و موفق و هم افزایی در جهت تسهیل ازدواج جوانان و مقابله با بالا رفتن سن ازدواج نیز از دیگر اهداف برگزاری این روز و هفته می باشد.

 

روز شمار هفته ازدواج با شعار "ازدواج آسان و آسمانی"

 

 سه شنبه 1402/3/30  ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار

چهارشنبه 1402/3/31  ازدواج؛ حس خوب زندگی
پنج شنبه 1402/4/1  ساده بود؛ شیرین ماند
جمعه 1402/4/2  سخت بگیری؛ سخت می گذره
شنبه 1402/4/3  ازدواج، مسیر آرامش و خوشبختی
یکشنبه 1402/4/4  آموزش، مشاوره، زندگی
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید