اخبار

❇️جلسه کمیته فنی استفاده از اطلس شاخص‌های سلامت سالمندان

❇️جلسه کمیته فنی استفاده از اطلس شاخص‌های سلامت سالمندان



❇️ با هدف استخراج مشکلات سلامت سالمندان، طبقه بندی و تحلیل اطلاعات شاخص های سلامت سالمندان، متشکل از مسئولین واحدهای تخصصی مرتبط در دانشگاه ها و متخصصین حوزه های ذیربط ، در ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار شد.

💢دکتر خسروکریمی معاون فنی  معاونت بهداشتی🔻🔻

💠 افزایش روز افزون جمعیت سالمندان با افزایش تعداد مبتلایان به بیمار یهای مزمن همراه است. براساس نتایج حاصل از مطالعات انجام شده، شیوع ابتلا به بیمار یهایی نظیر فشارخون، دیابت، بیمار یهای قلبی-عروقی، سرطان ها، آرتریت و اختلات روا نپزشکی، با افزایش سن افزایش می یابد و آنچه شرایط سالمند را پیچید ه تر می کند، ابتلای همزمان به این بیمار یها  ( هم ابتلایی) است که در جمعیت قابل ملاحظه ای از سالمندان دیده می شود. افزایش جمعیت سالمندان بر ابعاد مختلف اجتماعی اقتصادی از جمله بر منابع بهداشت و درمان تبعاتی خواهد داشت، بطوریکه سهم هزینه های بهداشت و درمان خانوارهای دارای سالمند تقریبا دو برابر این سهم برای خانوارهای بدون سالمند است. 

💠در این راستا ارتقای سطح سرمایۀاجتماعی افراد با همکاری‌های بین ‌بخشی نهادها و سازمان‌های مرتبط و تشویق و نهادینه‌سازی حمایت‌های بین‌ نسلی ضروری است.

💠این جلسه که با محوریت تهیه لیست مشکلات سلامت سالمندان استان به ترتیب اولویت تشکیل شد، ضمن تعیین راهبردها و مداخلات منطقه ای، به استخراج مشکلات سلامت سالمندان، طبقه بندی و تحلیل اطلاعات سالمندان تحت پوشش بر مبنای اطلاعات استانی پرداخته شد.
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید