اخبار

آیین تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد

آیین تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد
 
آیین تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد

آیین تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب با حضور معاون بهداشتی دانشگاه و فرماندار این شهرستان برگزار گردید:

در این مراسم از زحمات دکتر وحید باوند پور مدیر پیشین شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب تقدیر و دکتر یوسف صفری به عنوان مدیر جدید این شبکه معرفی شد.

دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه در این آیین بیان داشت:در اردیبهشت سال آینده طرح پزشک خانواده شهری اجرا خواهد شد و از اثرات مثبت این کار برای مردم ،این است که هر خانواده صاحب یک پزشک شود.

وی افزود:اجرای این طرح کار بسیار سختی است و مدیران ما باید خود را برای این کار بسیار سخت و ارزشمند آماده کنند.

دکتر شکیبا گفت : تا کنون هفت پیک از بیماری کرونا را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از واکسن پیک هشتم بیماری کرونا را نیز پشت سر بگذاریم.

وی تاکید کرد:افراد باید هرچی سریعتر واکسن بزنند خصوصا افرادی که ۶ماه از آخرین دوز آنها گذشته است.

 دکتر شکیبا گفت برنامه های بسیار خوبی به کمک وزارت بهداشت برای مردم داریم، جوانی جمعیت، پیشگیری از بعضی از بیماریهای واگیر و غیر واگیر از جمله این برنامه ها می باشد.

 دکتر شکیبا گفت: دکتر صفری فردی متدین،معتقد به نظام پرتلاش و پر انگیزه می‌باشند انشالله با ارتباط خوب با مدیران شهرستان و همکاری یکدیگر در راستای ارتقا بهداشت شهرستان تلاش کنیم.

۱

همچنین بابلی فرماندار سرپل ذهاب نیز ضمن تبریک  حلول ماه رجب و فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت: هر زمان که بحث حوزه بهداشت و درمان پیش می‌آید ذهن ما به سمت سخنان گهربار مقام معظم رهبری هدایت می‌شود که می فرمایند سلامت جزو مسائل درجه یک هر کشور است و اگر کار عالمانه در این حوزه انجام نشود قطعا مشکلات زیادی حادث می شود بنابراین حساسیت ویژه  این حوزه بر همگان مشخص می شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه حوزه بهداشت و درمان در کشور به خصوص در استان و به تبع آن در شهرستان سرپل ذهاب خدمات فراوان و ارزشمندی داشته است و این عزیزان برای مقابله با ویروس کرونا از جان خود هم گذشتند و زحمات زیادی را متحمل شدند.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: فلسفه خدمتگزاری ما همین است که از جنس مردم باشیم و در کنار مردم باشیم و البته برای خدمت به مردم بدون منت تلاش کنیم .

به گفته وی سرپل ذهاب  نیازمند نگاه خاص و ویژه مسئولان حوزه بهداست و درمان استان است چرا که بیمارستان سرپل ذهاب  از شهرستان های ثلاث باباجانی ، دالاهو و گیلانغرب نیز پذیرش دارد بنابراین حق این شهرستان داشتن شاخص‌های کامل در حوزه بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه تکریم باید دو طرفه باشد گفت: یک بعد تکریم همکاران و یک بعد تکریم مردم است ما باید ضمن تکریم مردم از همکاران خود نیز تکریم کنیم .

به گفته وی جذب بیشتر پزشک عمومی، پرداخت کارانه پزشکان، تجهیزات مورد نیاز مراکز بهداشتی درمانی از جمله نیازهای مردم این شهرستان است.

بابلی گفت:  ما در زمان پیش از انقلاب در حوزه بهداشت و درمان حرفی برای گفتن نداشتیم اما اکنون حتی اخیرا  ۹ مرکز جامع سلامت، ۲ پایگاه فوریت ها، ۱۶۱ نفر پزشک، ۱۰ دندانپزشک در بخش دولتی و غیردولتی  و اضافه شدن ۸۵ تخت  به بیمارستان از جمله افتخارات ما است.

۲

درادامه دکتر یوسف صفری مدیر شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب نیز بیان کرد:ماموریت و قصد وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت کلی پیشگیری از ابتلا به شیوع بیماری‌ها و در صورت ابتلا به حداقل رساندن عوارض و مخاطرات آن بیماری است.

وی بابیان اینکه هر دو اصل باعث افزایش امید به زندگی و کاهش از کارافتادگی در جامعه می شوند گفت:  با ارتقاء مراقبت های بهداشتی شاخص های از کار افتادگی و سربازی در سنین پایین ، کاهش می  یابد.

به گفته وی در این صورت علاوه بر حفظ کرامت انسانی و عزت نفس یک فرد، چون این فرد توان جسمی و سلامت خود را حفظ کرده است زمینه اشتغال و تولید فراهم می گردد و  به عبارتی دیگر، هر چه سلامتی و مراقبت های بهداشتی قوی تر باشد،چون تعداد افراد سالم افزایش و تعداد افراد از کار افتاده کاهش یافته و توان تولید و اشتغال افزایش می یابد.

به گفته وی اهداف کلی ارتقا شاخص های بهداشتی منطقه تحت پوشش با تاکید بر سیاست های جوانی جمعیت ،فراهم کردن فضای امن و برادرانه جهت فعالیت های درون سازمانی، و تیجاد انگیزه و پویایی در همکاران جهت ارتقاء کیفیت خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود. 

دکتر صفری افزود: همچنین فراهم ساختن امکانات و تجهیزات و رعایت عدالت بهداشتی درمانی در روستاهای دور افتاده و استفاده از نیروهای بومی با تکیه بر صلاحیت و شایسته سالاری و ارتقاء همکاری برون بخشی و استفاده از ظرفیت سازمان های دیگر جهت بهبود بهداشت منطقه و پیگیری و جذب اعتبار جهت تکمیل پروژه نیمه تمام بیمارستان شهرستان، از جمله اقدامات پیش رو خواهد بود

۸ بهمن ۱۴۰۱ ۲۱:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید