اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی Kmc (مراقبت آغوشی مادرانه)

برگزاری کارگاه  آموزشی Kmc (مراقبت آغوشی مادرانه)
 
با توجه به اینکه شاخص مرگ و میر نوزادان از مهمترین شاخص های سلامت و توسعه هر کشور میباشد و به منظور تدوین مداخلات موثر در کاهش این میزان در استان، ضرورت آموزش هر چه بیشتر به پزشکان ، ماماها، مراقبین سلامت و بهورزان احساس می شود در این خصوص: کارگاه آموزشی یکروزه kmc(مراقبت آغوشی مادرانه) با حضور خانم دکتر ساره فرشادفر فوق تخصص نوزادان و خانم شهلا شاه حسینی کارشناس نوزادان جهت کارشناسان مادران و کارشناسان برنامه نوزادان ستاد شهرستانهای تابعه (بعنوان هسته آموزشی ) در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار گردید.
 
شاه حسینی کارشناس نوزادان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: انجام مراقبت آغوشی توسط مادران ضمن کمک به  حفظ دما، بهبود تغذیه باشیر مادر ،تکامل و رشد نوزادان در راستای توانمند سازی والدین در مراقبت از نوزادان نارس وکم وزن کمک کننده میباشد و بعنوان یک مداخله آسان ، کم هزینه و موثر در ارتقاء سلامت و در نتیجه حفظ بقاء نوزادان ،لحاظ می گردد. 
 
دراین جلسه ضمن تاکید بر مزایای انجام مراقبت آغوشی، روشهای انجام kmc  با استفاده از فیلم آموزشی نمایش داده شد. در آخر به سوالات مدعووین در این زمینه پاسخ داده شد و بر اجرای این آموزشها بصورت آبشاری برای گروه های هدف در شهرستانها تاکید گردید.
۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۰:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید