اخبار

چاقی در کودکانی که زیاد تلویزیون تماشا می کنند


کارشناس اداره بهبود تغذیه جامعه عنوان کرد؛

چاقی در کودکانی که زیاد تلویزیون تماشا می کنند

کودکانی که ساعت های زیادی را به تماشای تلویزیون می پردازند چاق تر هستند زیرا تحرکشان کم شده و در هنگام تماشای تلویزیون اغلب تنقلات کم ارزش و چاق کننده می خورند.

 

دکتر فروزان صالحی کارشناس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار وب دا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: عادت های غذایی از کودکی شکل می گیرد. اگر از کودکی به خوردن غذاهای چرب، شیرین، شور عادت کنند در بزرگسالی هم به این کار ادامه خواهند داد.

وی افزود: کودکان باید از سن کم عادت کنند تا غذاهایی که برای سلامتیشان مضر است نخورند و همچنین به انجام ورزش و فعالیت بدنی عادت کنند.   

دکتر صالحی ادامه داد: بچه ها باید از تمام مواد غذایی به میزان مناسب، نه بیشتر و نه کمتر، در وعده های غذایی خودشان استفاده کنند. بهتر است میان وعده های سالم و با ارزش غذایی مثل میوه، سبزی، شیر، لقمه نان و پنیر را در مدرسه بخورند و از خوردن شیرینی و شکلات بیش از حد، چیپس و میان وعده های چرب خودداری کنند.

وی تصریح کرد: کودکان به ویژه دانش آموزان باید بدانند موادی مثل چیپس، پفک و سایر تنقلات ارزش غذایی ندارند و بهتر است بچه ها در زنگ های تفریح از میوه های تازه و خشک، شیر و فرآورده های آن، لقمه های خانگی، انواع مغزها و انواع کیک و کلوچه استفاده کنند.

کارشناس اداره بهبود تغذیه جامعه خاطرنشان کرد: میوه های خشک مانند انجیر خشک، توت خشک و برگه زردآلو و انواع مغزها مانند بادام، پسته، گردو و فندق نمونه ای از میان وعده های مغذی هستند که دانش آموزان می توانند در مدرسه استفاده کنند.  

به گفته وی، انواع میوه ها و سبزی ها و همچنین لقمه های خانگی مانند نان و پنیر و گردو، نان و تخم مرغ، نان و پنیر و خیار و انواع کوکو و کتلت از جمله میان وعده های مناسبی است که مصرف آن ها توصیه می شود.
۱۰ بهمن ۱۳۸۹ ۱۰:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید