اخبار

در طرح شهید سلیمانی ۵۷۵ تیم مراقبتی در استان فعالیت می کنند

در طرح شهید سلیمانی ۵۷۵ تیم مراقبتی در استان فعالیت می کنند
 
 
💢دکتر شکیبا معاون بهداشتی در جلسه قرارگاه عملیاتی شهید سلیمانی:🔻🔻
 
🔸از استاندار کرمانشاه و مسئولان استانی، به ویژه سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه که از ابتدای اپیدمی و همچنین اجرای طرح شهید سلیمانی در استان با تمام توان با دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشتند بسیار سپاسگزارم.
 
🔸استان کرمانشاه به ۲۴ منطقه تقسیم شده است و بر اساس دستورالعمل، تعداد تیم های مورد نیاز مراقبتی به ازای هر۲۵۰۰ نفر تا ۵۰۰۰ نفر بر اساس شرایط اپیدمی و بیماری یک تیم اختصاص یافته و در حال حاضر  ۵۷۵ تیم مراقبتی در استان فعال است.
 
🔸تیم های حمایتی که توسط نیروهای بسیج تشکیل شده ۴۸۰ تیم می باشد، همچنین ۱۱۸ تیم نظارتی نیز در استان فعال است.
 
🔸خوشبختانه با اقدامات انجام شده و همکاری مردم از بیستم آبان ماه تعداد نمونه ها و تعداد پی سی آر مثبت ها کاهش یافته و بار بیماری در استان روند کاهشی دارد. 
 
🔸در این اپیدمی سن یک شاخص بسیار مهم است، به طوری که ۴۲ درصد موارد بستری در کشور مربوط به افراد بالای ۶۰ سال می باشد و در استان کرمانشاه نیز ۴۵ درصد از موارد بستری بالای ۶۰ سال بودند.
 
🔸۷۲ درصد مرگ و میر را در کشور افراد سالمند تشکیل می دهند که درصد مرگ و میر بالای ۶۰ سال در  استان کرمانشاه  در اپیدمی کووید ۷۴ درصد می باشد.
 
🔸همچنین بیماریهای زمینه ای و بیماریهای قلبی که منجر به فوت شده ۲۱ درصد است و افراد بالای ۶۰ سال بیشترین این میزان را به خود اختصاص داده اند.
 
 🔸در خصوص اجرای طرح شهید  سلیمانی تعداد ۵۷۵ تیم مراقبتی در استان تشکیل شده که تعداد ۱۳۰۶ نفر در این تیم ها خدمت انجام می دهند که نیروهای بسیج در تمام تیم ها حتی تیم های مراقبتی حضور موثر دارند.
 
🔸تعداد خانوارهایی که تا امروز در طرح شهید سلیمانی در استان مورد بررسی قرار گرفته ۱۰۳۲۶ خانوار بوده که برای ۴۷۴۴ نفر با توجه به علائمی که داشتند تست پی سی آر انجام شده است.
 
🔸همچنین در این مدت ۱۰۷۵ نفر نیز تست سریع تشخیصی کرونا انجام شده که از این تعداد  تست پی سی آر ۲۰۰۶ نفر و تست سریع ۱۶۴ نفر  مثبت شده که مورد مراقبت و پیگیری قرار گرفته اند.
 
🔸در این مدت تعداد افراد مورد پیگیری نیز ۲۵۴۸ انجام شده است، ۱۰۵۵ نفر در منزل ویزیت شده اند و ۱۰۲ نفر نیز به مراکز سطح یک و دو  ارجاع داده شده اند.
 
🔸در طرح شهید سلیمانی ۳۶۶ نفر نیز در تیم های نظارتی فعالیت دارند و تا کنون تعداد ۱۹۹۳۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی داشته اند که ۱۲۲۰ مورد در طول طرح اخطار داده شده، ۴۲۳ مورد به دادگاه معرفی شده اند و ۲۱۹ نفر  نیز منجر به تعطیلی اماکن شده است.
 
🔸تیم های حمایتی بسیج، بیشترین نقش را دارند و تیم های کمیته امداد و بهزیستی نیز همکاری خوبی در این طرح داشته اند.
 
🔸 ۶۹۶ تیم در قالب تیم حمایتی تشکیل شده که ۱۸۱۰ نفر عضو دارند و تا کنون ۴۵۱۰ بازدید حمایتی داشته اند و در این مدت ۱۱۹۵ خانوار آسیب پذیر در استان شناسایی  و ۴۵۰۶ بسته معیشتی در بین این خانوارها توزیع شده است.
 
✔️۲۶ آذر ۹۹
 
https://t.me/k_healthmedia/1804
۶ دی ۱۳۹۹ ۱۹:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید