اخبار

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمانشاه به ۱۷۵ نفر رسید

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمانشاه  به ۱۷۵ نفر رسید


💠دکتر محمد ابراهیم شکیبا سخنگوی ستاد مدیریت کرونا ی استان در گفتگو با ایرنا:🔻🔻

🔻در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست هفت نفر آمار مبتلایان این استان به ۱۷۵ نفر رسید که ۱۶ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

🔻از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۸۸۱ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۷۶۳ نفر از آنان ترخیص شده اند و اکنون ۱۰۲ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند.

🔻با توجه به اینکه اعلام تعداد بیماران در شهرستان ها منجر به سفر تعدادی از شهروندان به شهرستان های سالم تر شده و اعتراض مردم آن مناطق را در بر داشته، از این پس آمار بیماران کرونایی به تفکیک شهرستان‌ها ارایه نمی شود.

🔻 رعایت نکات بهداشتی توسط تمام شهروندان ضروری است واز مردم می‌خواهیم در خانه بمانند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

🔻از افراد دارای علائم بیماری کرونا که بیماری حاد زمینه‌ای ندارند تقاضا داریم که در منزل استراحت کنند و در صورت مشاهده علائم حاد تنفسی به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت مراجعه کنند.

🔻 بیش از ۵۰ درصد بیماران در روزهای گذشته یا میهمانی از استان‌های پرخطر داشتند و یا به این استان‌ها مسافرت کرده اند.

⛔️ از مردم می خواهیم که در این ایام نه به مسافرت بروند و نه میزبان مسافرانی از دیگر استان های کشور باشند.

🔻 براساس برآوردهای انجام شده بیش از ۸۰ درصد مردم استان به منظور مقابله با کرونا با دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی همکاری دارند و توصیه های بهداشتی را جدی می‌گیرد.

🔻با این حال هنوز بین ۱۰ تا ۲۰ درصد مردم جامعه توجهی به توصیه‌های بهداشتی ندارند و رفتارهای پرخطر در رابطه با شیوع بیماری کرونا انجام می دهد.

🔻 احتمال اوج گیری کرونا در کرمانشاه وجود دارد و در صورتی که جمعیت ۱۰ تا ۲۰ درصدی بی توجه به مسائل بهداشتی مقابله با کرونا را جدی نگیرند با بحرانی جدی در کرمانشاه روبرو خواهیم شد.

✔️گفتنی است از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تاکنون ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع یک هزارو ۶۸۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و هفت هزار و ۹۱۳ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.

◻️ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است. 
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا
#عید_ما_سلامت_شماست

اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است
۳ فروردین ۱۳۹۹ ۲۲:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید