اخبار

آمادگی برای پدر شدن

آمادگی برای پدر شدن

 

رفتار پدر در دوران بارداری همسرش تحت تاثیر باورهای فرهنگی، اعتقادات و احساسات اوست. خاطرات هر مرد از پدرش، تجربیات دوران کودکی اش و ادراک وی از پدر بودن، به او در انتخاب وظایف و مسئولیت هایش کمک می کند. مردی که به بچه و پرورش او علاقمند باشد، در مورد نقش پدر بودنش هیجان زده و شادمان است و با همسرش مشارکت می کند.

اکرم روستایی شیردل کارشناس سلامت مادران معاونت بهداشتی در خصوص ارتباط پدر با جنین عنوان کرد:  ارتباط پدر با جنین به همان قوت ارتباط مادر با جنین است. ارتباط پدر ممکن است به صورت اشتیاق برای شنیدن صدای قلب جنین حرف زدن با جنین و لمس حرکت او باشد. ایجاد ارتباط پدر با جنین در مرحله اول، قبول بارداری است. مردها نسبت به بارداری در صورت خواسته یا ناخواسته بودن آن، با خوشحالی و یا با حالت تردید واکنش نشان می دهند. در مرحله دوم، مرد با این واقعیت که همسرش باردار است، سازگار می شود. مرحله سوم که در هفته های آخر بارداری شروع می شود، یا همسرش در مورد نقش خودش در زایمان و آمادگی برای پدر شدن صحبت می کند.

در ادامه کارشناس سلامت مادران افزود بزرگترین نگرانی پدر در ماه آخر بارداری است. خیلی از مردان مایلند که بتوانند زمان زایمان و زمان مراجعه به بیمارستان را تشخیص دهند. پدری که از قبل برای زایمان آمادگی نداشته باشد، ترس و هیجان خود را به همسرش منتقل می کند. آگاهی پدر و در صورت امکان حضور او در کلاس آمادگی پیش از زایمان کمک می کند تا برای بسیاری از سئوالات و نگرانی های خود پاسخ مناسب دریافت نماید و بتواند همکاری موثری با همسر خود داشته باشد.

در پایان به به پدرها توصیه میگردد:

·         از تغییرات جسمی و روحی همسرشان آگاه باشند.

·         درباره روند بارداری، زایمان و بعد از زایمان مطالعه کنند.

·         فشارهای عصبی و نگرانی همسرشان را کاهش دهند.

·         در کارهای منزل به وی کمک کنند.

·         شرایطی را فراهم کنند که همسرشان بیشتر استراحت کند. زن باردار باید توان خود را برای نگهداری نوزاد آینده و سلامت خود حفظ کند.

·         سیگار نکشند، دود سیگار برای رشد جنین مضر است.

·         در صورت امکان در کلاس های آمادگی پیش از زایمان به اتفاق همسرشان شرکت کنند.

·         برای زمان زایمان، از قبل آمادگی داشته باشند.

۷ بهمن ۱۳۹۸ ۰۸:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید