اخبار

گارگاه آموزشی برنامه مدارس مروج

گارگاه آموزشی برنامه مدارس مروج

 

هدف از اجرای برنامه مدارس مروج سلامت، ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت در بین دانش‌آموزان مدارس کشور از طریق استقرار نظام مدارس مروج سلامت می باشد.

با توجه به نیاز برنامه به ارزیابی و حرکت در جهت ارتقاء کمی و کیفی، کارگاه آموزشی مدارس مروج  در 18 دی ماه  98 در محل معاونت بهداشتی با حضور کارشناس مسئول گروه های سلامت روان و اعتیاد، گروه تغذیه و سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس برگزار شد.

ابتدا آقای دکتر حمزه معاون محترم فنی مرکز بهداشت استان ضمن خوشامد گویی در زمینه نحوه اجرا و تاریخچه اجرای مدارس مروج سلامت سخنانی را ایراد نمودند.

سپس سرکار خانم صادقی کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس، کلیات اجرای مدارس مروج را عنوان و شاخص های این برنامه را مورد بررسی قرار دادند.

در ادامه سرکار خانم دکتر آئین فر مدیر گروه محترم سلامت روان و اعتیاد به شاخص های و برررسی چک لیست های سلامت روان و اهمیت همه جانبه در رده سنی نوجوانان پرداختند.

همچنین سرکار خانم حیدری مدیر محترم گروه تغذیه معاونت بهداشتی،  به اهمیت تغذیه در این گروه سنی، مواد غذایی مجاز و غیر مجاز در بوفه مدارس و بررسی چک لیستهای تغذیه، در مدارس مروج به ایراد سخنرانی پرداختند.

درخصوص بهداشت محیط مدارس نیز آقای مهندس فرجی کارشناس سلامت محیط ضمن بررسی چک لیست مذکور، در زمینه آیین نامه بهداشت محیط مدارس و نحوه بازدید از این مدارس نیز تو.ضیحات کاملی ارائه نمودند

در پایان مقرر گردید تیم های پایش مدارس جهت تکمیل چک لیست، به صورت گروهی شامل گروه های تغذیه، سلامت روان، سلامت محیط و سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس انجام شود.

۷ بهمن ۱۳۹۸ ۰۸:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید