اخبار

تخم‌مرغ را در وعده‌های غذایی مصرف کنید

 

توصیه مشاور تغذیه‌ای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به افراد سالم؛


روز جهانی تخم‌مرغ به منظور ترویج تخم‌مرغ سالم بهداشتی در کشور با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و سازمان دامپزشکی 17 مهرماه برگزار می‌شود.

مشاوره تغذیه‌ای معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز جهانی تخم‌مرغ ضمن بیان این مطلب به خبرنگار وب‌دا گفت: بر مبنای تحقیقات وسیع در جهان مصرف تخم‌مرغ برای تأمین سلامت افراد توصیه می‌شود.

دکتر جزایری با بیان این‌که افراد سالم باید حداقل روزی یکبار مصرف تخم‌مرغ را در وعده غذایی خود لحاظ کنند، افزود تخم مرغ دارای فواید غذایی مانند ویتامین D‌، A  و پروتئین‌‌ با کیفیت بالا است.

دکتر جزایری با اشاره به این که تخم‌مرغ سرخ شده سبب به خطر افتادن سلامتی افراد می‌شود گفت: تخم مرغ بهتر است به صورت پخته شده یا آبپز استفاده شود.

 وی تأکید کرد: بیماران قلبی و عروقی که میزان کلسترول خونشان بالاست، از مصرف این ماده غذایی خودداری کنند.

جزایری ضمن توصیه به افراد سالم برای دریافت حداقل 300 میلی‌گرم کلسترول در روز، افزود: برای استفاده از این ماده پروتئینی مناسب، می‌توان مقدار مصرف گوشت قرمز را کاهش داد و این ماده غذایی را در وعده‌های غذایی گنجاند.

براساس این گزارش، رئیس اداره بهداشت غذایی و بهسازی اماکن عمومی نیز در خصوص شرایط نگهداری تخم‌مرغ گفت: برای نگهداری تخم‌مرغ در محیط باید از مرحله تولید تا نقطه مصرف، نکات بهداشتی را رعایت کرد به طوری که تخم‌مرغ سالم در منزل در دمای 25 تا 30 درجه و به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری شود.

مهندس غلامی با تاکید بر این که تخم‌مرغ‌های مایعی که در قنادی‌ها مصرف می‌شود، باید پاستوریزه و مورد تائید سازمان دامپزشکی باشد، گفت: مصرف‌کنندگان از خرید تخم‌مرغ‌های شکسته و فاقد نشانه استاندارد خودداری کنند و واحدهای صنفی نیز تخم‌مرغ‌های فاقد مهر استاندارد را خریداری نکنند.

۱۹ مهر ۱۳۸۹ ۱۰:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید