اخبار

آغاز طرح بسیج "سلامت" نوروزی از 20 اسفند/ 6000 مکان ویژه بازرسی می‌شوند

آغاز طرح بسیج "سلامت" نوروزی از 20 اسفند/ 6000 مکان ویژه بازرسی می‌شوند


کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از شروع طرح کشیک نوروزی بهداشت از 20 اسفند خبر داد.

بهمن خدادادیان در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی در آستانه عید نوروز، گفت: با توجه به افزایش مراجعات به برخی اماکن در عید نوروز و نیز بحث افزایش خرید برخی اقلام خوراکی، نظارت‌های بهداشتی در این ایام جهت حفظ سلامت جامعه تشدید می‌شود.

وی افزود: در همین راستا طرح کشیک نوروزی بهداشت از 20 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

خدادادیان از حضور 73 بازرس بهداشت در این طرح خبر داد و افزود: این تعداد بازرس در قالب 10 تیم کارشناسی کار بازرسی ویژه از شش هزار مکان را در سطح شهرستان برعهده دارند.

وی افزود: اماکن مورد بازرسی در این طرح شامل تمام مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، مدارس محل اسکان گردشگران، هتل ها، مراکز بین راهی شامل رستوران ها و سوغات سراها، صنوفی مانند آرایشگاه های زنانه ومردانه، خشکبار فروشی ها و .... خواهد بود.

خدادادیان با اشاره به وجود 115 مرکز بین راهی در محورهای شهرستان کرمانشاه گفت: از این تعداد بیش از 20 مورد رستوران بوده و مابقی سوغات فروشی و سوپرمارکت هستند که بصورت ویژه در این طرح مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به فعالیت بازرسان از ساعت 8 صبح تا 20 شب گفت: در برخی اماکن از جمله تاقبستان با توجه به حجم بالای مراجعه گردشگران ساعت فعالیت بازرسان تا 24 شب ادامه خواهد داشت.

وی افزود: افراد می توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را در تماس با سامانه 190 گزارش دهند.
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید