اخبار

گریه آخرین علامت گرسنگی در شیرخوار است

گریه آخرین علامت گرسنگی در شیرخوار است

مشاور دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس :

گریه آخرین علامت گرسنگی در شیرخوار است
مادران با مشاهده اولین علایم گرسنگی در شیرخوار مبادرت به شیردهی نوزاد کنند و بدانند گریه آخرین علامت اعلام گرسنگی در شیرخوار است.
دکتر محمود راوری متخصص اطفال در گفتگو با پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وب‌دا با بیان این مطلب گفت: علایم دیگر اعلام گرسنگی توسط نوزاد شیرخوار که خفیف و گذرا نیز هستند مانند درهم کشیدن ابرو و پیشانی، بازکردن کامل دهان، حرکاتی شبیه دوچرخه زدن در پاها، تکان دادن سر با عصبانیت، مشت کردن دست و جستجوی دهان باید قبل از گریه کردن نوزاد مورد توجه مادر باشد و از این علایم تشخیص دهد نوزاد گرسنه است و شیر می‌خواهد.
عضو کمیته کشوری ترویج تغذیه با شیرمادر افزود: گذاشتن شیرخوار در حال گریه به زیر پستان برای دریافت شیر به دلیل صرف انرژی و خستگی ناشی از گریه منجر به مکیدن نامؤثر پستان و در نهایت کاهش دریافت شیر و حتی کاهش ترشح شیر مادر می‌شود.
این متخصص اطفال درخصوص علایم اعلام گرسنگی در نوزادان ناشی از زایمان غیرطبیعی گفت: این شیرخواران در ساعت اول بعد از تولد به دلیل مصرف داروهای مسکن و بیهوشی در مادر علائم گرسنگی را به طور خفیف‌تر نشان می‌دهند و در صورت عدم توجه مادر ممکن است در درازمدت موجب اختلال در تداوم شیردهی شوند.
 

۱ شهریور ۱۳۸۹ ۱۱:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید