اخبار

انجمن علمی- آموزشی ابن سینا با مشارکت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اقدام به برگزاری جلسات آموزشی آشنایی و راه های پیشگیری از ایدز نمود.

انجمن علمی- آموزشی ابن سینا با مشارکت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  اقدام به برگزاری جلسات آموزشی آشنایی و راه های پیشگیری از ایدز نمود.

 دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه:10 آذر مصادف با اول دسامبر از سوی WHO روز جهانی ایدز نامگذاری شده است و به سبب اعلان وضعیت بیماری از سوی سازمان جهانی بهداشت و رشد نگران کننده آمار مبتلایان به ایدز خصوصا در کشورهای در حال توسعه، آموزش راه های مقابله با این بیماری را از مهمترین استراتژیهای پیشگیری شمرد .

 وی همچنین افزود: به منظور ارتقا اگاهی دانش آموزان در این زمینه، دانشجویان انجمن علمی آموزشی ابن سینا با مشارکت معاونت بهداشتی و همکاری آموزش و پرورش اقدام به برگزاری جلسات آموزشی جهت دانش آموزان مقطع متوسطه دوم کرد که گامی موثر در راستای پیشگیری از این بیماری می باشد.

ایشان  باتوجه به شعار امسال هفته اطلاع رسانی ایدز  "برای آگاهی از سلامتی خود  من هم آزمایش اچ آی وی می دهم" به این نکته اشاره نمود که افراد جهت اگاهی از سلامت خود می توانند به پایگاه سلامت یا مرکز جامع خدمات سلامت محل سکونت خود جهت انجام تست HIV مراجعه نمایند.

۱۱ آذر ۱۳۹۷ ۰۹:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید