اخبار

نمک و چربی از عوامل گسترش بیماری قلب و عروق محسوب می‌شوند

نمک و چربی از عوامل گسترش بیماری قلب و عروق محسوب می‌شوند

 

 

مصرف نمک و چربی در غذاهای آماده 2 عامل خطرناک در ابتلا افراد به بیماری‌های غیرواگیر به حساب می‌آیند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رییس اداره بیماریهای قلب و عروق با بیان این مطلب گفت: آمارها نشان می‌دهد که شایعترین علل مرگ و میر در کشور بیماریهای قلبی و عروقی است.

دکتر فخرالسادات امامی خاطرنشان کرد: پرسه شهرنشینی با یکسری از ریسک فاکتورها همراه است که این عوامل تنها مربوط به شهرها نمی‌شود وحتی روستاهای کشور به علت تغییر سبک زندگی از عواقب این ریسک فاکتورها در امان نیستند.

وی خاطرنشان کرد: با تغییرات رخ داده در فرهنگ جامعه ما شاهد رشد و توسعه شهرنشینی هستیم که یکی از عوارض شهرنشینی کم تحرکی و استفاده از وسایل نقلیه برای جابه جایی است که این عدم تحرک و نداشتن فعالیت‌های فیزیکی  بیماری‌های قلبی و عروقی را به همراه می‌آورد.

رئیس اداره بیماری‌های قلبی و عروقی تصریح کرد: در سبک زندگی شهرنشینی از آنجایی که افراد دو یا سه شغله بوده از فرصت کمی برای ورزش برخوردار بوده و همچنین به علت ضیق وقت افراد به سمت غذاهای آماده رو می‌آورند که این خود عوارض بیماریهای غیرواگیر را به همراه دارد.

دکتر امامی با اشاره به اینکه شرکت‌های صنایع غذایی از نمک و چربی زیاد برای جلب مشتری استفاده می‌کنند گفت: نمک و چربی دو عاملی هستند که کسب افزایش فشارخون و چربی خون در افراد می‌شوند.

وی یادآور شد: در سبک زندگی شهری ما شاهد افزایش استرس در میان شهروندان هستیم و افراد به خاطر کمبود وقت و زندگی در شهر با استرس‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

دکتر امامی در ادامه با اشاره به مصرف مواد دخانی توسط جوانان افزود: متاسفانه ما در میان نسل جوان شاهد گسترش مصرف دخانیات هستیم که مصرف مواد دخانی تاثیر مستقیم بر روی سلامت قلب و عروق دارند. که در این زمینه باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی از اضافه وزن بعنوان یکی از ریسک فاکتورهای بیماری‌های قلبی و عروقی نام برد و گفت: گسترش اضافه وزن در میان جامعه شهری و روستایی ما در حال گسترش است و ما متاسفانه شاهد هستیم که گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان ما دارای اضافه وزن هستند و باید به دانش‌آموزان آموزش لازم را بدهیم تا در کنار فعالیت‌های روزانه خود، ورزش و تحرک فیزیکی هم داشته باشند.


۲۳ تیر ۱۳۸۹ ۱۰:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید