اخبار

قلیانها را به گلدان تبدیل کنیم .

قلیانها را به گلدان تبدیل کنیم .
 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی به نقل از پاک پرس ، مصرف قلیان تاثیرات مضری بر دو عضو حیاتی بدن به نام ریه‌ها و قلب دارد. سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن، آمفیزم، پایین بودن وزن هنگام تولد نوزاد، افزایش حملات آسم و ذات‌الریه برخی از خطرات مربوط به کشیدن قلیان هستند.

میزان و عمق دَم در حرکت دادن آب قلیان بسیار مهم است و قلیان با وجود اینکه کمتر مصرف می ‌شود، اما حجم دودی که از طریق آن وارد بدن می‌ شود، 10 تا 20 برابر دود ناشی از مصرف سیگار است.

سایر خطراتی که در کشیدن سیگار مشاهده نمی شود، ولی در کشیدن قلیان وجود دارد، بیماری‌های عفونی مثل هپاتیت ب (در اثر استفاده مشترک از شیلنگ قلیان) و افزودن الکل یا داروهای روان‌گردان به تنباکوی قلیان است.

تحقیقات همچنین نشان داده است که پس از 45 دقیقه استفاده از دود قلیان، مونوکسید کربن، نیکوتین پلاسما و ضربان قلب به شدت بالا می‌رود.

استفاده از قلیان در کنار سرطان ریه با افزایش احتمال ابتلا به سرطان دهان و مثانه نیز همراه است.

واحدهای عرضه قلیان در کرمانشاه جمع آوری شود

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: واحدهای عرضه قلیان در شهرستان کرمانشاه جمع آوری می شود.

مهندس بهمن خدادادیان در گفت و گوی اختصاصی با پاک پرس، اظهار داشت: از آنجا که قلیان تهدیدی جدی برای سلامتی است جلساتی هماهنگی با دادگستری، اصناف، اتحادیه چلوکبابی ها و اداره اماکن برگزار شده و بر همین مبنا مهلت 15 روزه به واحدهای عرضه قلیان جهت جمع آوری داده شده است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت استعمال قلیان در این واحدها بر اساس ماده 688 قانون می توان نسبت به پلمپ اقدام کرد گفت: همچنین یکی از مشکلات مبتلا به در پارکها و فضاهای سبز کرمانشاه استفاده قلیان در این فضاها است.

مهندس خدادادیان بیان کرد: بر مبنای ممنوعیت استعمال قلیان و مواد مخدر در پارکها مدیر عامل سازمان پارکها با نیروی انتظامی رایزنی کرده اند تا گشتهای انتظامی در این اماکن مستقر شوند.

قلیان ها به گلدان تبدیل شود

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز کرمانشاه گفت: باید درصدد تبدیل قلیان ها به گلدان برآییم.

سیروس کومه در گفت و گو با خبرنگار پاک پرس، اظهار داشت: طی ماه گذشته جلسه ای در مرکز بهداشت و درمان درباره لزوم  جمع آوری قلیان به ویژه در پارکها و فضای سبز برگزار شد که در این میان قرار است با اشاعه فرهنگ عمومی، قلیان ها به گلدان تبدیل شود.

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز کرمانشاه با اشاره به اینکه این امر با توجه به اثرات مخربی که بر روی جوانان دارد ضروری است خاطر نشان کرد: در همین راستا شهرداری آمادگی خود را جهت اشاعه فرهنگ عدم استفاده از قلیان اعلام می کند.

لزوم اشاعه فرهنگ عدم استفاده از قلیان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: باید فرهنگ عدم استفاده از قلیان با توجه به مضرات آن در میان مردم اشاعه یابد.

سرهنگ محمد رضا آمویی در گفت و گو با خبرنگار پاک پرس، اظهار داشت: پیامدهای استفاده از قلیان بر کسی پوشیده نیست بنابراین با تمرکز بر روی این پیامدها باید در صدد اشاعه فرهنگ عمومی برآمد زیرا برخوردهای صرف مثمرثمر نیست.

 

 

۱۱ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید