اخبار

فعالیت 2 مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری زنان در کرمانشاه

فعالیت 2 مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری زنان در کرمانشاه
قائم مقام معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فعالیت 2 مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری زنان در کرمانشاه خبر داد و گفت: مرکز مشاوره و سلامت نوجوانان نیز برای نخستین‌بار در کرمانشاه راه‌اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ناهید خادمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: اگر افراد مبتلا به اچ.آی.وی مثبت(ویروس بیماری ایدز) هرچه زودتر شناسایی شوند، روند درمان آن‌ها سرعت می‌یابد.

وی به خدمات فعال و غیرفعال دانشگاه علوم پزشکی برای بالا بردن شناسایی افراد مبتلا به اچ.آی.وی مثبت و درمان آن‌ اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی مراکز کاهش آسیب و فعال کردن تیم‌های سیار(برای کسانی که مستقیم به مراکز ثابت مراجعه نمی‌کنند) از جمله این اقدامات است.

قائم مقام معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه یکی از نخستین استان‌هایی است که مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در حوزه زنان را راه‌اندازی کرده است.

خادمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2 مرکز مشاوره در این حوزه در سطح شهر کرمانشاه فعال است که یکی در محل سابق بیمارستان شهید فهمیده و دیگری در مسکن قرار دارد.

این مسوؤل افزود: برای نخستین‌بار مرکز مشاوره و سلامت نوجوانان در کرمانشاه راه‌اندازی شد که این مرکز نیز در اطراف میدان لب‌آب واقع شده است و نوجوانان 10 تا 19 ساله در این مرکز تحت مشاوره و در صورت لزوم درمان قرار می‌گیرند.

وی شناسایی مراکز پرخطر و پاتوق‌ها را از جمله برنامه‌های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی برای کاهش آسیب‌ها عنوان کرد و ادامه داد: شناسایی افراد اچ.آی.وی مثبت در بین گروه‌های پرخطر همچون زندانیان، افراد ساکن در کمپ‌ها و متکدیان از جمله دیگر این اقدامات است.

قائم مقام معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمام افرادی ک در مناطق پرخطر زندگی می‌کنند مستعد بررسی هستند که در این بین شناسایی زنان باردار و بررسی آن‌ها در اولویت قرار دارد.

خادمی با بیان اینکه هدف از شناسایی افراد مبتلا افزایش طول عمر آن‌ها و فراهم کردن زندگی سالم برای آن‌هاست، اضافه کرد: تمام مراکزی که زنان باردار به آنجا مراجعه می‌کنند، ملزم به انجام تست اچ‌.آی.وی هستند و در صورت مثبت بودن بلافاصله گزارش می‌شود که اقدامات لازم برای تولد کودک سالم انجام شود.

۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید