اخبار

دکتر شکیبا : علت 40 درصد مرگ ومیر ها در کشور ما بیماریهای قلبی وعروقی است.

دکتر شکیبا : علت 40 درصد مرگ ومیر ها در کشور ما بیماریهای قلبی وعروقی است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دکتر ابراهیم شکیبا در حاشیه کارگروه سلامت وامنیت غذایی استان در مصاحبه با خبرنگار صدا وسیمای استان گفتند : براساس پیش بینی سازمان بهداشت جهانی تا سال 2020 علت 60 درصد مرگ ومیر ها درجهان در اثر بیماریهای غیر واگیر خواهد بود .

درحال حاضر، بیماری های غیر واگیر مسئول بیش از 53 % بار بیماری ها در سراسر جهان هستند و انتظار می رود تا سال 2020این عوامل سبب 60 % کل بار بیماری ها و 73 % تمام موارد مرگ شوند که از این میزان مرگ، 80 % آنها در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد. 

ایشان افزود بیش از 76 % کل بار بیماری ها در ایران به بیماری های غیر واگیر اختصاص دارد. پایه پیشگیری از بیماری های غیرواگیر، شناسایی عوامل خطر اولیه و عمده آنها و پیشگیری و کنترل این عوامل است که هدف از این کار، جلوگیری از وقوع همه گیری ها و همچنین، کنترل آنها تا حد امکان، در محل بروز است.

در ایران حدود 71 درصد از مرگ های زودرس 30تا70 سال ناشی از بیماریهای غیرواگیر است که سکته های قلبی و مغزی، سرطان، دیابت و بیماری های مزمن تنفسی از مهمترین این بیماریها هستند که سرطانها سومین علت مرگ در ایران است  .

همچنین  علت 40 درصد مرگها بیماریهای قلبی وعروقی است که به راحتی وبا سه عامل تحرک رژیم غذایی مناسب وعدم استعمال سیگار قابل پیشگیری میباشد .   

ایشان همچنین در خصوص سبزیجات آلوده نیز گفتند آبیاری سبزیجات با آب الوده اقدام علیه سلامت و بهداشت عمومی جامعه است ودر صورت انجام این امر ما از طریق مراجع قضایی برای امحائ آن اقدام میکنیم .

ایشان تاکید کردند در صورت عدم رعایت مقررات بهداشتی توسط کشاورزان تنها راه وگزینه ما برخورد با افراد متخلف با محوریت فرمانداری وهمکاری سایر ادارات وارگانها چون جهاد کشاورزی وسایر سایر سازمانهای مرتبط میباشد.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید