اخبار

20 درصد از هزینه های درمان صرف بیماری دیابت می شود.

20 درصد از هزینه های درمان صرف بیماری دیابت می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی به نقل ازخبرنگار کردپرس، دکتر ابراهیم شکیبا در مراسم نمادین زنگ سلامت که در مدرسه علامه طباطبایی شهرک نوکان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سالانه 38 میلیون نفر در جهان براثر ابتلاء به بیماری های غیر واگیر فوت می کنند که بیماری دیابت سهم بسزایی در بروز بیماری های غیر واگیر خصوصا بیماری های قلبی و عروقی دارد.
وی با اشاره به اینکه در سال 92 حدود 10 هزار نفر از مردم استان فوت کردند که 4 هزار نفر از این مرگ و میرها به دلیل بیماری های قلبی و عروقی بوده است، افزود: در مجموع 60 درصد از مرگ و میرها به دلیل بیماری های غیر واگیر است که بخش اعظم آن در کشورهای توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیماری نوع 1دیابت را ژنتیکی و مربوط به دوران طفولیت و بیماری نوع 2 دیابت را مربوط به افراد بالای 30 سال سن معرفی کرد و تصریح داشت: در صورت تغذیه مناسب، کاهش مصرف قند و کربوهیدرات ها و تحرک کافی می توان تا بیش از 80 درصد از بروز دیابت نوع 2 پیشگیری کرد.
وی از اختصاص 90 درصد از بیماری های دیابت به نوع 2 آن اشاره کرد و تاکید داشت: رژیم غذایی مناسب به معنی به حداقل رساندن مصرف قتد و شکر، روغن و غذاهای پرکالری می باشد که متاسفانه سرانه مصرف قند و شکر در کشور 66 کیلوگرم در روز است که باید به 25 گرم کاهش یابد.
دکتر شکیبا شاخصه های مهم دیابت را پرخوری، پرنوشی و پرادراری برشمرد و دیالیز، پیوند کلیه، قطع پا و نابینایی را از عوارض مبتلایان به دیابت عنوان کرد.
وی در پایان یادآور شد: 20 درصد از هزینه های درمان صرف بیماری دیابت می شود.

۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید