اخبار

در روز اول هفته سلامت زنگ مدارس به صدا در آمد.

در روز اول هفته سلامت زنگ مدارس به صدا در آمد.
 
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی  روز اول اردیبهشت ماه به مناسبت آغاز هفته سلامت با حضور مسئولین  دانشگاه علوم پزشکی وآموزش وپرورش در دبیرستان دخترانه علامه طباطبایی استان کرمانشاه، زنگ سلامت به صدا درآمد.

در این برنامه ابتدا دکتر محمدی معاون سلامت وتربیت مدنی آموزش وپرورش استان با اشاره به شعار سال جهانی بهداشت که غلبه دیابت است  گفت دیابت بیماری است که جزء چند سال آینده جزء 7 علل مرگ و میر در دنیا می باشد. به همین دلیل بهداشت جهانی شعار سال را دیابت انتخاب کرده است  در کشورها با توجه به اینکه سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است مصادیق مختلفی دارد و بهترین مصادق در سلامت و تعلیم و تربیت این است با همکاری  آموزش و پرورش و معاونت بهداشت به فرهنگ سازی در زمینه پیش گیری اقدام کنیم  چرا که همواره هزینه پیشگیری بسیار کمتر از درمان است .

ایشان افزودند در حال حاضر ما 3180 نفر سفیر سلامت در مدارس داریم که پیام های سلامت و شادابی را به خانواده منتقل می کنند.

در ادامه دکتر شکیبا گفتند ما امروز مفتخر بودیم در خدمت آینده سازان مملکت باشیم.

ایشان با تاکید بر اینکه هفته سلامت یک نماد است  افزودند در ایران اول تا هفتم اردیبهشت برنامه هفته سلامت برگزار می شود وامسال نیز شعار سازمان جهانی بهداشت غلبه بر دیابت است.

وی افزود 38 میلیون نفر در جهان به خاطر بیماریهای غیرواگیر در سال فوت می کنند که 60 درصد آنها متعلق به کشورهای با درآمد کم و متوسط است.

در استان مادر سال 92  ده هزار نفر مر به علت بیماری های قلبی عروقی فوت نموده اند و این یعنی 40درصد بیماریهای ما به علت بیماری های قلبی عروقی است.

ایشان در مورد دیابت گفتند اگر قندخون از آستانه بالاتر رود فرد مبتلا به دیابت شده است و دیابت شامل تیپ 1 و 2 میباشد .

که تیپ یک در جوانان و نوجوانان است ومعمولاً از دوران طفولیت شروع می شود و ما نمی توانیم خیلی درآن دخالت کنیم ولی دیابت نوع 2 که در میانسالی شروع می شود به خاطز مقاومت به انسولین است به علت تغذیه نامناسب و عدم تحرک شیوع پیدا کرده است 90% دیابت نوع دوم است که ما نقش داریم.

دکتر شکیبا اصلی ترین و مهمترین رکن هایی که می توان با آن  بر دیابت  غلبه کرد را رژیم غذایی مناسب به علاوه تحرک دانستند.

در ادامه این مراسم تغذیه سالم بین دانش آموزان توزیع شد و تعدادی از دانش آموزان به حرکات ورزشی پرداختند.

همچنین اتوبوس دیابت نیز به مردم  خدمت رسانی نمود. 


ا55 

ذفق  

لفق  

ذفق

 

 

۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۵:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید