اخبار

فرهنگ سازی در عرصه سلامت از برنامه های هفته سلامت است

فرهنگ سازی در عرصه سلامت از برنامه های هفته سلامت است
هفته سلامت از اول اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و مسئولین در حوزه سلامت، برنامه های متنوعی را برای حفظ و تداوم سلامت مردم اندیشیده اند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی به نقل ازگزارش شهد شفا: سلامت یکی از عناصر مهم در هر جامعه ای است و برای اینکه مردمی سالم، کارآمد، پویا و با نشاط داشته باشیم لازم است که برای تأمین سلامت ان ها سرمایه گذاری کنیم.

یکی از برنامه هایی که دولت درنظر گرفته است، هفته سلامت است که از اول اردیبهشت ماه شروع می شود و هر ساله بنا به وضعیت و مشکلات بهداشتی، یک شعار برای آن در نظر می گیرند که امسال پیشگیری ازدیابت است.

سلامت جامعه و حفظ تندرستی از اولویت های کار ی است

دکتر حسین کریم، ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان در مورد برپایی هفته سلامت در استان بیان کرد: سلامت و حفظ تندرستی یکی از اولویت های کاری است به همین منظور جهت ارتقاء نحوه برگزاری هفته سلامت و مشورت و همفکری با همکاران، هفته سلامت امسال متفاوت از سال های قبل برگزار خواهد شد.

وی افزود: سال های قبل برنامه هفته سلامت در پارک شاهد برگزار می شد اما امسال، برای گسترش نحوه اطلاع رسانی و بهره مندی عموم مردم در عرصه سلامت و بهداشت، از تمرکز آن خودداری کردیم.

رئیس دانشگاه بیان کرد: دانشگاه تنها متولی سلامت در جامعه نیست و باید تمام ارگان ها، برنامه های هفته سلامت را به نوعی متفاوت و متنوع در کلیه سطوح مراکز مختلف اجرا کنند.

کریم صدا و سیما را بهترین گزینه برای اطلاع رسانی دانست و عنوان کرد: ما باید برای افزایش مخاطب در رسانه ها، برنامه های متنوعی را در عرصه سلامت ارائه دهیم و علاوم بر این از امکانات شهرداری هم برای نصب بنرهای آموزشی بهداشتی در نقاط مختلف شهر استفاده کنیم.

فرهنگ سازی در عرصه سلامت از برنامه های هفته سلامت است

ابراهیم شکیبا معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در مورد اجرای برنامه های هفته سلامت بیان کرد:سال های قبل هفته سلامت در پارک شاهد برگزار می شد ولی امسال به منظور گسترش فرهنگ در حوزه سلامت مردم، برنامه های هفته سلامت را در نقاط مختلف شهر اجرا خواهیم کرد.

شکیبا با تاکید بر کیفیت برگزاری برنامه های هفته سلامت، عنوان کرد: تونل وحشت یکی از برنامه های هفته سلامت در سال گذشته بود و امسال هم با توجه به معضل اعتیاد، قصد داریم تونل وحشت را با وسعت بیشتری در نقاط خاصی از شهر راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به شعار هفته سلامت که تاکید روی بیماری دیابت است، تصمیم گرفتیم که اتوبوس دیابت را جهت ارائه خدمات و اطلاع رسانی در نقاط مختلفی از شهر مستقر کنیم.

معاونت امور بهداشتی دانشگاه بیان کرد: علاوه بر برنامه دیابت، سعی شده است که برای بیماری های دیگر مانند HIV، بروسلوز و ... برنامه خاصی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: یکی از کارهایی که به طور مثبت در حوزه بهداشت انجام شده است، پرونده الکتورنیک سلامت و روستای سالم است که برای الگوسازی از آن در این هفته تلاش خواهیم کرد.

شکیبا بیان کرد: استقرار اتوبوس دیابت، ماکت روستای سالم و تونل وحشت در محل برگزاری پیاده روی خانوادگی که از برنامه های روز آخر هفته سلامت است، از دیگر برنامه ها برای هفته سلامت خواهد بود.

۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ۱۴:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید