اخبار

معاونت امور بهداشتی : در هفته سلامت از شعارهایی استفاده شود که انگیزه را برای تغییر رفتار در مخاطب ایجاد کند.

معاونت امور بهداشتی : در هفته سلامت از شعارهایی استفاده شود که انگیزه را برای تغییر رفتار در مخاطب  ایجاد کند.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی در تاریخ بیست ویکم فروردین ماه جلسه نحوه برگزاری هفته سلامت با حضور کلیه روسای شبکه های بهداشتی و در مانی وروسای مراکز بهداشت ودرمان در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار گردید .

در این جلسه دکتر شکیبا  از زحمات همکاران در سال گذشته تشکر و قدردانی نموده وعنوان کردندسال 94 علی الرغم فعالیت بسیار نتایج خوب و مثبتی در عرصه بهداشتی در بر داشت داشته است و با تلاش همکاران توانستیم اعتبارات خوبی در جهت بهبود ارتقا سیستم بهداشت از وزارتخانه اخذ کنیم.

ایشان افزودند در بحث زیباسازی برخی مراکز خوب عملکرد کردند اما همه واحدها باید در زیبا سازی و بازسازی مراکز خود اقدام نمایند.

معاونت امور بهداشتی گفت ما باید تا پایان سال جشن تکمیل پروژه های عمرانی را بگیریم و شبکه ها نیز از اعتبارات بدست آمده باید با تهیه زمین نسبت به ساخت وساز اقدام نمایند.

ایشان افزودند هفته سلامت امسال متفاوت برگزار می شود در سال های قبل ما با مشارکت همه واحدها  در پارک شاهد نمایشگاه هفته سلامت برپا می کردیم اما امسال در تصمیم  ریاست محترم دانشگاه و معاونین و رؤسای دانشکده ها مقرر شد با هدف افزایش مخاطبین هفته سلامت در تمام سطوح از مراکز بهداشتی درمانی تا خانه های بهداشت برگزار شود و فعالیت ها نمود بیشتری یابد .

ایشان در ادامه به اهمیت رسانه ها اشاره داشتند وبر لزوم همکاری همه شبکه های بهداشتی درمانی با رسانه ها علی الخصوص صدا و سیما تاکید کردند .

معاونت امور بهداشتی یادآور شد در هفته سلامت از شعارهایی استفاده شود که انگیزه را برای تغییر رفتار در مخاطب  ایجاد کند چرا که نوع اطلاع رسانی در شعارها باید بتواند حساسیت سازی ایجاد کند.

دکترشکیبا باتاکید برشعار غلبه بر دیابت در هفته سلامت گفت هر چند ما عمده انرژی را روی شعار سال میگذاریم اما مباحث دیگری چون اعتیاد- ریسک فاکتورها- فعالیت بدنی- HIV و ......  هم مد نظر قرار گیردو از مشارکت سایر ارگان ها و بخش خصوصی نیز بهره خواهیم گرفت.

در این نشست مقرر شد مدیران شبکه ها از فرصت اعلام شده جهت اطلاع رسانی دستاوردهای نظام تحول در حوزه بهداشت و سلامت کمال استفاده را ببرند.

از رسانه های محلی- تریبون نماز جمعه- NGOها و سایر وسایل ارتباط جمعی بهره گیری شود.

کلیه شبکه ها ملزم گردیدند تیم پایش و ارزیابی فعالیت های هفته سلامت تشکیل و مراکز و خانه های بهداشت نمونه معرفی و مورد تشویق قرار گیرند.

برنامه پیاده روی خانوادگی در شهرستان ها در هفته سلامت مد نظر قرار گیرد.

کلیه مدیران شبکه موظف شدند جلسه برون بخشی با دستگاه های سلامت محور در فرمانداری تشکیل و از مشارکت آنها در هفته سلامت بهره ببرند.

مقرر گردید مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با همکاری دکتر رضوان مدنی اتوبوس دیابت را در سطح شهر مکان های پرتردد برای ارائه خدمت رایگان مستقر نماید.

مقرر گردید یک روز بدون دخانیات با شکستن نمادین قلیان ها در شهرستان ها انجام شود.

با همکاری آموزش و پرورش موضوع انشاء ونقاشی دانش آموزان شعارهای مرتبط با هفته سلامت باشد .

۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ۱۰:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید