اخبار

در استان ما بدلیل مصرف گوشت قرمز که حاوی چربی حیوانی میباشد مصرف کلسترول بسیار بالا است اولین و مهمترین هدف ما به عنوان متولیان سلامت کاهش مصرف کلسترول در مردم است

در استان ما بدلیل مصرف گوشت قرمز که حاوی چربی حیوانی میباشد مصرف کلسترول بسیار بالا است اولین و مهمترین هدف ما به عنوان متولیان سلامت کاهش مصرف کلسترول در مردم است

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی نشست برنامه عملیاتی کاهش عوامل خطربیماریهای قلبی عروقی معاونت امور بهداشتی در دفتر ریاست دانشگاه تشکیل گردید .

در این جلسه دکتر کریم با تاکید براینکه بایستی صندوقی پربار از فعالیت ها و کارهای آموزشی متناوب و متناسب در برنامه های بهداشتی شامل HIV ، ریسک فاکتورها و ...تهیه گردد افزودند از بزرگترین مشکلات سلامت در مناطق غربی کشور مشکلات قلبی عروقی است و چون در استان ما بدلیل مصرف گوشت قرمز که حاوی چربی حیوانی میباشد مصرف کلسترول بسیار بالا است اولین و مهمترین هدف ما به عنوان متولیان سلامت کاهش مصرف کلسترول در مردم است که برای این مهم باید ورود جدی به موضوع تغذیه با تاکید برافزایش مصرف ماهی، گوشت سفید و خالص، گوشت قرمز عاری از چربی و کم کردن مصرف کله پاچه داشته باشیم چرا که در استان کرمانشاه کلسترول قاتل مردم است.

ایشان در ادامه به بحث پیشگیری اولیه و پیشگیری ثانویه اشاره داشتند وعنوان نمودند نکته  مهم پیشگیری ثانویه است که از تخت بیمار شروع می شود چرا که مهمترین زمانی که یک بیماری قلبی حرف شنوی خواهد داشت زمانیست که درد شدید بیماری را متحمل میگردد و از آن زمان باید پیشگیری ثانویه اقدام گردد.

وی درادامه گفت پایگاه سلامت مستقر در بیمارستان  بسیار مهم میباشد که نباید از آن غافل باشیم معاونت بهداشتی می تواند در هر بیمارستان یک پایگاه فعال بهداشتی با هدف پیشگیری ثانویه دایر کند که مطمئنا تأثیرگذار ست،و در این پایگاهها باید از همکاری پرستاران مجرب وکار آزموده  استفاده شودوحتی بعد از ترخیص بیمار وضعیت سلامتی وی پیگیری گرددکه این موضوع می توانند بسیار اثر بخش باشد. 

ریاست دانشگاه نکته مهم در دستیابی به اهداف سلامت را جلب مشارکت مردم ،سازمان ها و ارگان های مرتبط عنوان کردند .

دکتر کریم افزود در بحث تغذیه دانش آموزی باید ازهمکاری آموزش و پرورش مدد بگیریم  و مراکزی برای بوفه سالم راه اندازی شود که تغذیه سالم در اختیار دانش آموزان قرار گیرد و این موضوع در کارگروه سلامت هم مطرح شود.

ما در حوزه سلامت می توانیم از سفیران سلامت و دانشجویان توانمند استفاده کنیم و این عزیزان یاوران خوبی در برنامه ها سلامت و بهداشت خواهند بود.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه تحرک بدنی در کودکان از معضلات تمام دنیا است گفتند امروزه کودکان ما تحرک وفعالیت بدنی ندارند و برای افزایش تحرک باید به سمت  ورزش عام رجوع کنیم.

در این جلسه دکتر سارا شاه آبادی کارشناس آموزش بهداشت  در خصوص پیشگیری ، کنترل و کاهش عوامل خطر و بیماری های  قلبی- عروقی مطالبی را ارائه دادند .

ایشان همچنین  در خصوص مشخص کردن افراد گروه های مختلف براساس اطلاعات پرونده سلامت الکتروینک، طراحی و تدوین پرسشنامه براساس مدل مراحل تغییر،تجربه و تحلیل ویژگی های مخاطبان با استفاده از تکنیک های بازاریابی اجتماعی انتخاب روش های آموزشی متناسب با ویژگی های مخاطبان، تهیه محتوای آموزشی کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی- عروقی ارائه مطلب نمودند .

۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ۱۰:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید