اخبار

آخرین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان در سال94 برگزار شد.

آخرین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان در سال94 برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی  پنجمین وآخرین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان بیست وپنجم اسفند ماه به ریاست آقای دکتر شاه حسینی معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری و دبیری آقای دکتر کریم رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی و با حضور سایر مدیران ارشد استان درسالن جلسات دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد.

در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت های مدیریت کشتارگاه بیستون و همکاری اتحادیه قصابان در راستای راه اندازی و استقرار سالن پیش سرد گوشت، بر لزوم تجهیز بیشتر این سالن و تکمیل ناوگان حمل و نقل  لاشه های استحصالی تأکید گردید. گفتنی است که طی نمودن این پروسه و قرار گرفتن گوشت به مدت 24 ساعت در دمای 2 تا 8 درجه یکی از مهمترین عوامل به منظور پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام می باشد که با پیگیری های مستمر و همکاری سازمان های مرتبط برای اولین بار در کشتارگاه دام بیستون به مرحله اجرا درآمد.

سپس موضوع مشکلات فاضلاب شهر کرمانشاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید با توجه به اهمیت موضوع و اعتبارات سنگینی که به منظور رفع این معضل موردنیاز می باشد، پس از تهیه طرح جامع ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه، موضوع در قالب فازهای کوچکتر تقسیم بندی شده و به عنوان اولویت سلامت در شورای توسعه و برنامه ریزی مطرح و پیگیری گردد.

در خاتمه آقای دکتر بیگلری مدیرمحترم گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان گزارشی از وضعیت HIV/AIDS استان ارائه داد و بر لزوم همکاری مستمر و همه جانبه تمامی سازمان ها و مردم به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در استان تأکید کرد.

۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید