اخبار

جلسه معرفی سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط در جمهوری اسلامی ایران در بازه زمانی 1394 تا 1404 وتدوین سند استانی همسو با آن برگزار شد.

جلسه معرفی سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط در جمهوری اسلامی ایران در بازه زمانی 1394 تا 1404 وتدوین سند استانی همسو  با آن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی اولین کمیته دانشگاهی وجلسه معرفی سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و  عوامل خطر  مرتبط در جمهوری اسلامی ایران در بازه زمانی 1394 تا 1404 وتدوین سند استانی همسو با آن با هدف آشنایی با مدیریت بیماری های  غیرواگیر و نحوه جدید پیشگیری ،کنترل و مراقبت و آشنایی با سند ملی بیماری های غیرواگیر و اهداف مورد تفاهم آن در سالن جلسات معاونت بهداشتی تشکیل گردید.

در این جلسه ابتدا دکتر ویدا صنیعی کارشناس مسئول بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی به معرفی سند ملی پرداخته و برنامه های مرکز مدیریت بیمار ی های غیرواگیر و راه های پیشگیری اولیه برای کاهش مواجه با عوامل خطر را ارائه دادند و یادآور شدند متناظر با هر برنامه ملی یک کمیته ملی نیز وجود دارد.

در ادامه دکتر شکیبا عنوان کردنداستان به شدت به پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی عروقی نیازمند است چراکه علت بسیاری از مرگ و میرها در کرمانشاه بیماری های قلبی عروقی است.

وهمچنین سه بیماری غیر واگیر اصلی سرطان ، بیماریهای مزمن تنفسی ودیابت نیز بیماریهای مورد نظر سازمان جهانی بهداشت میباشد که در سند ملی برمراقبت آنها تاکید شده واین معاونت نیز برنامه ریزیهای خاصی روی آن خواهد داشت .

ایشان یادآور شدند با اجرای برنامه پرونده سلامت الکترونیک در کشور واجرای آن در شهرستان پاوه به عنوان پایلوت در سطح کشور پیشتاز هستیم و طبق آخرین آمار در پرونده سلامت الکترونیک در این طرح پزشکان ما تاکنون 39 هزار نفر توسط پزشکان و حدود 60 هزار نفر توسط بهورزان ویزیت شده اند.

از آنجا که انرژی زیادی برای پرونده الکترونیک سلامت صرف شده است و از اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت می توان برای مداخلات آموزشی برای تمام حوزه های دانشگاه علوم پزشکی بهره برداری کرد .

از امروز 53 پایگاه بهداشتی- درمانی را به بخش خصوصی واگذار می کنیم که علاوه بر سایر نیروهای بهداشتی- درمانی کارشناس تغذیه و روان نیز خواهند داشت.

۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید