اخبار

برنامه رونمایی از تحول در مناطق حاشیه نشین در کرمانشاه بطور همزمان با 17 دانشگاه درسراسر کشور انجام شد .

برنامه رونمایی از تحول در مناطق حاشیه نشین در کرمانشاه بطور همزمان با 17 دانشگاه  درسراسر کشور انجام شد .

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی برنامه رونمایی از تحول در مناطق حاشیه نشین در کرمانشاه بطور همزمان با 17 دانشگاه  درسراسر کشور انجام شد .

در این مراسم  ابتدا دکتر شکیبا ضمن خیر مقدم به حضار گفت در صندوق سلامت محور هر آنچه دولت خدمات می دهد خدمات شایانی است .

 وی گفت طرح تحول سلامت فرصتی مغتنم برای استان است که باید از آن برای جبران کمبودهای بهداشت و درمان نهایت استفاده برده شود.

وی یاداور شد متاسفانه استان ما در تعدادی از بیماری ها رتبه اول است و به خاطر اتفاقی که از سال های قبل رخ داده در بحث HIV رتبه اول کشوری هستیم و حدود 5/12 درصد جمعیت شناخته شده HIV در استان ما هستند که 18 درصد آنها  در شهر کرمانشاه می باشند . همچنین در بحث اعتیاد که ریشه در بیکاری دارد نیز با این معضل مواجه هستیم  که با اعتبارات خوب امیدواریم در زمینه ریشه کنی این موارد پیشرو باشیم

دکتر بحیرایی رییس  مرکز بهداشت شهرستان نیز گفتند در راستای طرح تحول نظام سلامت شهر کرمانشاه به عنوان یکی از کلان شهرها وارد برنامه شده و از  مردادماه امسال شروع شده که 150  هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته اند و پایگاه هایی تشکیل شده وطی 5-4ماه اخیر شاهد تحول در این زمینه بودیم و زمینه اشتغالزایی در تحصیل کرده های بهداشت نیز فراهم گردیده است.و درآینده نزدیک فازجدید برنامهPHC شهری درکل نقاط شهر شروع می شود و امیدواریم به زودی کل همشهریان دارای شناسنامه سلامت بشوند.

ایشان یاداور شدند این مرکز درحال حاضر خدمات پزشکی- دندانپزشکی ،سلامت محیط و سلامت حرفه ای ،داروخانه و .. ارائه میدهد .

مهندس نوروزی نژاد  معاون محترم اجرایی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت نیز گفت

امروز شاهد این موضوع هستیم که  وزیرمحترم بهداشت پس از اینکه رأی اعتماد مجلس را اخذ کرد یکی از برنامه های مهم واولویت دار را تحول نظام شبکه عنوان نمودند وامرزو این مهم به اجرا رسیده است چرا که ده میلیون جمعیت حاشیه شهر که به لحاظ بهداشتی بلاتکلیف بوده ساماندهی شده است و استان کرمانشاه خیلی خوب از این فرصت بهره بردکرمانشاه همه خلا را پرکرد.

۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۴:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید