اخبار

روز جهانی بهداشت حرفه ای

سازمان بین المللی کار از سال 2003 ، روز 28 آوریل را با هدف پیشگیری از حوادث وبیماریهای شغلی بعنوان روز جهانی ایمنی و سلامت کار نامگذاری کرده تا با افزایش سطح آگاهی جوامع مختلف بر شدت مشکل وتاثیر ایجاد فرهنگ سلامت وایمنی در کاهش تعداد حوادث و مرگهای مرتبط با کار تاکید نماید . همچنین از سال 1996 ، در این روز گرامیداشت قربانیان وآسیب دیدگان کار وحوادث شغلی در سراسر جهان برگزار می گردد . حمایت از روز جهانی ایمنی وسلامت کار بعنوان ابزار مهمی در ارتقای سطح آگاهی عمومی در مورد نحوه انجام کار ایمن وحفظ سلامت شغلی می باشد .همچنین سرمایه گذاری در امر پیشگیری ،عامل مهمی در کاهش قابل ملاحظه حوادث وبیماریها بوده که سبب حفظ میلیونها زندگی وکاهش درد ورنج عظیم انسانی ناشی از کار می شود .کارشناسان تخمین می زنند که سالانه 3/2 میلیون نفر مرگ ناشی از حوادث وبیماریهای شغلی رخ داده و270 میلیون نفر از حوادث وسوانح غیر کشنده محیط کار رنج می برند ونیز هر سال 160 میلیون مورد جدید از بیماریهای شغلی گزارش می شود . این امر بار مالی ، غرامت ،خدمات درمانی وتوانبخشی بسیار زیادی را بر جوامع تحمیل می نماید که به تنهایی معادل مجموع 40 درصد تولید ناخالص ملی جهان برای حوادث کار وبرای برخی از کشورهای در حال توسعه ،این هزینه بیش از 10 درصد از تولید ناخالص ملی می باشد .
به مناسبت روز جهانی ایمنی وبهداشت حرفه ای سازمان بین المللی کار شعار ((خطرات در حال پیدایش و الگوهای جدید پیشگیری در دنیای کاری در حال تغییر)) را به عنوان این روز تعیین کرد .
به همین مناسبت همایشی در مورخ 6/2/89 جهت نیروهای بهداشت حرفه ای شاغل در صنایع ودر مورخ 8/2/89 جهت همکاران بهداشت حرفه ای شاغل در مراکز بهداشت برگزار گردید
۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۰۸:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید