اخبار

کارگاه آموزشی «پیشگیری از رفتارهای خودکشی» برگزار شد .

کارگاه آموزشی «پیشگیری از رفتارهای خودکشی» برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی، کارگاه آموزشی «پیشگیری از رفتارهای خودکشی» ویژه کارشناسان ستادی معاونت بهداشتی، کارشناسان بهداشت روان، کارشناسان برنامه مادران بهداشت خانواده و کارشناسان مسئول بهداشت مدارس شبکه های بهداشت و درمان استان کرمانشاه با همکاری دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری و معاونت بهداشتی دانشگاه در تاریخ سی ام دیماه سالجاری در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار گردید.

در این کارگاه آقای دکتر شکیبا معاون امور بهداشتی ضمن خیر مقدم، اهداف کارگاه و اهمیت آموزش های پیشگیری از خودکشی را بیان نمودند. سپس آقای دکتر امیری معاون مدیر کل محترم امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در خصوص آسیب های اجتماعی و اهمیت توجه به معضلات اجتماعی و ارائه راهکارهای مفید و مناسب جهت حل آسیب های مذکور و همچنین پیشگیری از خودکشی مطالب جامعی را ایراد فرمودند.

خانم دکتر رضایی پیام ـ روانپزشک، به بررسی علل و عوامل خطرساز خودکشی پرداختند و عواملی مانند سابقه قبلی اقدام به خودکشی، سن 30-15 سال، سابقه خانوادگی اقدام به خودکشی، مشکلات خانوادگی و زناشویی، رفتارهای تکانشگری و ... را از عوامل خطرساز خودکشی نام بردند.

خانم دکتر الهی روانپزشک، در خصوص رابطه افسردگی و خودکشی مطالب مبسوطی را ارائه نمودند.

ایشان گفتند بررسی ها نشان داده است که 80% افرادی که اقدام به خودکشی می کنند دوره هایی از افسردگی را تجربه نموده اند. بیماری افسردگی قابل درمان است. لیکن ضروری است خانواده ها به محض دیدن علائم افسردگی مانند احساس غم و اندوه، ناامیدی، فقدان علاقه و لذت در زندگی، احساس پوچی، داشتن افکار خودکشی و ... در فرزندان خود، آنان را به روانپزشک و یا روانشناس ارجاع نمایند.

آقای دکتر شیرزادی فر روانپزشک، در خصوص راهکارهای پیشگیری از خودکشی و عوامل محافظت کننده به عوامل مختلفی از جمله عدم دسترسی به وسایل خودکشی و نظارت اعضای خانواده به رفتار فرزندان خود در خانواده تاکید نمودند. بررسی ها نشانگر آن است که عدم دسترسی به ابزار خودکشی در کاهش و به تعویق انداختن اقدام به خودکشی بسیار موثر است. ایشان از عوامل محافظت کننده پیشگیری از خودکشی به داشتن تعهدات مذهبی و دینی، تاهل، روابط عاطفی و مستحکم خانوادگی و داشتن مهارتهای زندگی اشاره نمودند.

در پایان خانم برخوردار کارشناس بهداشت روان معاونت بهداشتی در خصوص برگزاری کارگاههای  آموزشی جهت گروههای هدف برنامه (پرسنل شبکه ها، رابطین داوطلب بهداشتی، پرسنل ادارات و سازمان ها، والدین، دانش آموزان و ...) تاکید نمودند.


بضب  


لب5

۴ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید