اخبار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد: 70 درصد از مرگ و میرها در ایران ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد: 70 درصد از مرگ و میرها در ایران ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی خبرگزاری کرد پرس در نشست خبری با معاونت بهداستی گزارش کرد : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سالانه 380هزار مرگ و میر در ایران اتفاق می افتد که سهم بیماری های قلبی و عروقی در آن 70درصد است. دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار کردپرس، افزود: در بحث رژیم غذایی باید الگوی شیوه زندگی مردم تغیر یابد و غذای مناسب در سبد غذایی مردم قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه تغیر در شیوه زندگی و تغذیه درست می توانداز 80درصد از بیماری های قلبی و عروقی، 90درصد از دیابت نوع 2و 30درصد از سرطان ها پیشگیری کند، اظهار داشت: سالانه 380هزار مرگ و میر در ایران رخ می دهد که سهم بیماری های قلبی و عروقی و غیر واگیر در آن 70درصد است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد: در سال92هزار مرگ و میر به علت سکته قلبی و 43هزارنیز به دلیل سکته مغزی اتفاق می افتد.
وی با بیان اینکه این آماربالای مرگ و میر می طلبد که مردم را در بحث رژیم غذایی آگاه کنیم، تصریح نمود: هر فرد می تواند در طول شبانه روز 25گرم شکر مصرف کند اما با توجه به اینکه در مواد غذایی که مصرف میکنیم شکر به صورت پنهان وجود داردتوصیه میشود این میزان اصلا مصرف نشود.
دکتر شکیبا اضافه نمود: متاسفانه بسیاری از مردم از روغن جامد استفاده میکنند و این در حالی است که خود روغن های مایع نیز مضر هستندو بهتر است از غذاهای بخار پز و آب پز در رژیم غذایی خود بهره ببرند.
وی تاکید کرد: جامعه به علت عدم تغذیه درست متحمل هزینه های بسیاری می شود و این بیشتر به علت فقر فرهنگی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیان داشت:باید به شیوه های درست تغذیه عادت کنیم زیرا وقتی کودک 6ساله چاق باشدبه احتمال 25درصد دربزرگسالی نیز چاق خواهد بود.
وی افزود:حدود 2میلیارد نفر فرد چاق در دنیا وجود دارد که وزن آنها بالاتر از میزان طبیعی است به همین دلیل باید به آگاهی مردم کمک کنیم
۲۴ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید