اخبار

تامین سلامت دانش آموزان مقدم بر آموزش وپرورش آنها

تامین سلامت دانش آموزان مقدم بر آموزش وپرورش آنها
کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی استان کرمانشاه گفت: 26 درصد جمعیت کشور در سنین 6 تا 18 سال به عنوان سن تحصیل در مدارس قرار دارند.
 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی مهوش کرمی در گفت و گو با خبرنگار پاک پرس،درباره برنامه های واحد سلامت نوجوانان و مدارس اظهار داشت: تامین، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی نوجوانان اصلی ترین هدف برنامه سلامت مدارس است که بر همین مبنا درصدد ترسیم آموزشگاهی هستیم که دانش آموزان جدای از جنس، سن، اقامت در شهر یا روستا یا عشایر کوچرو، فرصتهای عادلانه ای برای برخورداری از خدمات سلامت نوجوانان و مدارس داشته باشند.

کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه باید همه سازمانهای مرتبط با گروه کودک و نوجوان و نیز سازمانهای مردم نهاد با محوریت نوجوانان از طریق مشارکتی آگاهانه در این جهت تلاش کنند بیان کرد: رسالت این مجموعه این است که با شناخت دقیق عوامل موثر بر سلامت نوجوانان در برنامه ريزی های خرد و کلان سلامت استان تاثیر گذاشته و اثرات نامطلوب عوامل مخاطره آمیز بر سلامت گروه هدف را به حداقل برساند.

کرمی با بیان اینکه آموزش در آموزشگاهی با حداقل استاندارد حق هر نوجوان است گفت: جلب مشارکت فعال والدین و مسئولین در جهت سالم سازی محیط مدارس، ارزش گذاردن بر فعالیتها و همکار های بین بخشی و در اختیار گذاشتن صادقانه اطلاعات سلامتی به ذی نفعان مدارس و دانش آموزان در کنار شناسایی و اطلاع رسانی موارد مشکل دار در دانش آموزان و مدارس به ذی نفعان و تلاش در جهت حفظ اسناد ملی سلامت نوجوانان از جمله وظایف واحد سلامت نوجوانان و مدارس است.

وی با برشمردن اهداف اختصاصی این بخش افزود: تقویت نظام مراقبت سلامت 100 درصد دانش آموزان پایه های اول تحصیلی از جمله این اهداف است؛ تقویت هماهنگی درون بخشی با واحدهای ستادی تقویت هماهنگی برون بخشی و جلب همکاری بیشتر آموزش و پرورش، انجام معاینات مقدماتی-پزشکی دانش آموزان سه پایه اول تحصیلی.

کرمی کودکان، نوجوانان و جوانان را سرمایه های اصلی هر کشور برای توسعه پایدار خواند و بیان کرد: نزدیک 26 درصد جمعیت کشور در گروه سنی 6 تا 18 سال قرار دارند که بیشتر آنها به مدرسه می روند بنابراین نقطه آغاز آموزش و پرورش بر پایه سالم بودن دانش آموزان شکل می گیرد.

کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: قبل از هر آموزش و فعالیت پرورشی باید سلامت دانش آموزان تامین شود که این امر با معاینات مقدماتی و پزشکی دانش آموزان در طول سالهای تحصیل و پیگیری موارد دارای اختلال حاصل می شود بنابراین افزایش پوشش معاینات و پزشکی در زمره اهداف واحد سلامت نوجوانان و مدارس می باشد.

۱۶ دی ۱۳۹۴ ۱۴:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید