اخبار

دکتر گویا : تحولات بزرگی در دنیا به سمت HIV صورت گرفته و در برنامه های پیش رو در سال 2030باید همه گیری HIV پایان یابد .

دکتر گویا : تحولات بزرگی در دنیا به سمت HIV صورت گرفته و در برنامه های پیش رو در سال 2030باید همه گیری HIV پایان یابد .

دکتر گویا ریاست محترم مرکز مدیریت بیماریهای واگیر  وزارت بهداشت در نشست یکروزه هم اندیشی ایدز گفت : تحولات بزرگی در دنیا به سمت HIV صورت گرفته و در برنامه های پیش رو در سال 2030باید همه گیری HIV پایان یابد وما نیز تا آن زمان بایستی آنقدر این جاده را  هموار کرده باشیم که همه گیری در کشور ما اتمام یابد.

ایشان در ادامه  وضعیت HIV اپیدمی شده در کشور را بررسی کردند و  گفتند تجربه جهان نیز نشان می دهد که بدون مداخلات جامع و مدیریت شده افزایش روزافزون موارد انتقال از طریق جنسی (موج سوم اپیدمی) بیماری کاملاً محتمل می باشد و شواهد حاکی از تغییر الگوی انتقال بیماری به سمت انتقال موارد جنسی است که بخشی از آن مربوط به مصرف مواد اعتیادآور جدید و محرک هاست.

وی  همچنین الگوی انتقال در موارد ثبت شده HIV در ایران تا پایان شهریور سال 94 که شامل اعتیاد تزریقی، ابتلا از طریق موارد آموزشی ، انتقال مادر به کودک و موارد نامشخص را بررسی نمودند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر  وزارتخانه عنوان کردند هم اکنون کشور کوبا مرکز انتقال از مادر به کودک را به صفر رسانیده است و کشورهایی نیز مثل کشوهای اروپای غربی. داریم که انتقال عفونت از طریق انتقال تزریقی را با روش های کاهش آسیب نزدیک به صفر رسانده اند.

۹ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید