اخبار

نشست یکروزه هم اندیشی ایدز با حضور ریاست محترم مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت و معاونت های بهداشتی غرب کشور به میزبانی معاونت بهداشتی کرمانشاه برگزار گردید.

نشست یکروزه هم اندیشی ایدز با حضور ریاست محترم مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت و معاونت های بهداشتی غرب کشور به میزبانی  معاونت بهداشتی کرمانشاه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی نشست یکروزه هم اندیشی ایدز با حضور ریاست محترم مرکز مدیریت بیماری های واگیروزارت بهداشت و معاونت های محترم بهداشتی استان های کرمانشاه ،لرستان و کردستان وهمدان  در تاریخ نهم دیماه در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا دکتر شکیبا معاونت امور بهداشتی ضمن خیر مقدم به حضار گزارشی از وضعیت ایدز استان ارائه دادند ایشان موارد مبتلایان به HIV در استان و راه های انتقال مبتلایان به این بیماری در استان را در سال های 93 و 94 مقایسه نمودند .

 همچنین مقایسه موارد اچ ای وی در جهان ، کشور و استان کرمانشاه را ارایه دادند ایشان در مورد شیوع ابتلا به اچ آی وی به تفکیک گروه سنی کرمانشاه نیز توضیحاتی ارائه دادند .

در ادامه زیر ساخت های ارائه خدمات پیشگیری HIV معاونت امور بهداشتی کرمانشاه ، برنامه های مهم آینده مرتبط با کنترل و پیشگیری HIV ، تلاش در جهت ادغام برنامه های کنترل و پیشگیری HIV در بسته خدمتی حاشیه نشینی ، ساماندهی به وضعیت خدمات پاراکلینیک و آزمایش های موردنیاز، تقویت و همکاری و نظارت بر فعالیت های باشگاه مثبت، برگزاری همایش ها و نشست های هم اندیشی، نوسازی ساختمان و ارتقاء نیروی انسانی مرکز مشاوره بیماری های رفتاری، توسعه و گسترش دسترسی به درمان ضد رترو ویروسی، ایجاد مراکز MMT در حاشیه شهر با قابلیت استفاده معتادین سخت در دسترس، جلب مشارکت و توجیه مدیران ارشد کلیه سازمان ها و تقویت فعالیت کمیته کنترل و پیشگیری ایدز استان، اختصاص منابع مالی کافی برای اجرای برنامه ها ارائه دادند.

درادامه این نشست دکتر گویا ریاست محترم مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت ضمن عرض سلام و خیرمقدم وتبریک به دکتر شکیبا به عنوان معاونت جدید امور بهداشتی  در مورد وضعیت HIV در کشور و مشکلات و معضلات آن مطالبی را عنوان کردند.

ایشان در ادامه وضعیت HIV اپیدمی شده در کشور را بررسی کردند و  گفتند تجربه جهان نیز نشان می دهد که بدون مداخلات جامع و مدیریت شده افزایش روزافزون موارد انتقال از طریق جنسی (موج سوم اپیدمی) بیماری کاملاً محتمل می باشد و شواهد حاکی از تغییر الگوی انتقال بیماری به سمت انتقال موارد جنسی است که بخشی از آن مربوط به مصرف مواد اعتیادآور جدید و محرک هاست.

وی  همچنین الگوی انتقال در موارد ثبت شده HIV در ایران تا پایان شهریور سال 94 که شامل اعتیاد تزریقی، ابتلا از طریق موارد آموزشی ، انتقال مادر به کودک و موارد نامشخص را بررسی نمودند.

ایشان همچنین  تعداد موارد بر مبنای گزارش گیری روتین در سطح ملی، روند شناسایی زنان مبتلا به HIV از سال 65 تا پایان سال 92 و اینکه بیش از 30% کل موارد ابتلا به HIV کشور در سال 93 ابتلا زنان بوده است را نیز بررسی نمودند .



۹ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید