اخبار

دکتر بیگلری : هر سرفه و عطسه به معنای آنفلوانزا نیست

دکتر بیگلری : هر سرفه و عطسه به معنای آنفلوانزا نیست

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دکتر بیگلری مدیر گروه بیماری های این معاونت در خصوص بیماری آنفولانزا گفت: طی سه روز تعطیلات که مصادف با رحلت پیامبراکرم  (ص) و شهادت امام رضا (ع) بود همکاران ستاد مدیریت بیماری های واگیر به صورت شبانه روزی مشغول انجام وظیفه، گزارش گیری و هماهنگی با شبکه ها و کلیه بیمارستان های سطح استان بوده اند و خوشبختانه هنوز هیچگونه مورد فوت مستقیم ناشی از آنفلوانزا گزارش نگردیده است .

 با توجه به اطلاع رسانی خوبی که صدا و سیما انجام داده از میزان نگرانی ها کاسته شده و مردم نیز مراعات بهداشتی تنفسی را انجام داده اند لذا همچنان از عموم تقاضا می گردد به همکاری های خود در زمینه بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری ادامه دهد.

 ایشان یادآور شد هر سرفه و عطسه به معنای آنفلوانزا نیست و  هر ساله در انتهای فصل پاییز افزایش موارد ابتلاء به عفونت های تنفسی به دلیل سرمای هوا وجود داشته است و امسال نیز تاکنون اتفاق غیر عادی در سطح استان رخ نداده است.

 ایشان در خاتمه خاطر نشان کرد نیاز نیست که همه از واکسن آنفلوانزا استفاده نمایند این واکسن صرفاً برای گروه های پرخطر نظیر سالمندان ، بیماری های مزمن قلبی و ریوی ، زنان باردار و کودکان زیر 5 سال و بیماران شیمی درمانی دیالیزی و دیابتی تلقیح می شود .

۲۲ آذر ۱۳۹۴ ۱۲:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید