اخبار

سومین گروه برنامه توانمندسازی مدیران و رؤسای مراکز بهداشتی درمانی منطقه غرب کشور (فلو شیپ ) به میزبانی معاونت امور بهداشتی تشکیل گردید .

سومین گروه برنامه توانمندسازی مدیران و رؤسای مراکز بهداشتی درمانی منطقه غرب کشور (فلو شیپ ) به میزبانی معاونت امور بهداشتی  تشکیل گردید .

   

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی سومین گروه برنامه توانمندسازی مدیران و رؤسای مراکز بهداشتی درمانی منطقه غرب کشور به میزبانی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تاریخ ششم لغایت نهم مهر ماه سالجاری در سالن بوستان تشکیل گردید.

در این کارگاه پس از خیرمقدم گویی ابتدا آقای جدیدیان کارشناس مسئول امور آزمایشگاه معاونت بهداشتی در خصوص نقش آزمایشگاه در سلامت مطالبی را عنوان نمودند. ایشان به ارتقاء و بهبود سازماندهی و عملکرد شبکه آزمایشگاه های بهداشتی کشور و توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی تخصصی موردنیاز نظام مراقبت از بیماری ها اشاره داشتند.

همچنین یاددآور شدند شبکه های آزمایشگاه های بهداشتی و سطح بندی های نقش آزمایشگاه ها در پیشگیری و کنترل بیماری ها نقش عمده ای دارد.

ایشان در ادامه به نقش آزمایشگاه در شرایط بیوتروریسم در اجرای IHR به نحوه مطلوب وتقویت برنامه و تشخیص اعتیاد در آزمایشگاه ها و ارتقاء برنامه ایمن زیستی اشاره کردند .

سپس دکتر محمدی معاون غذا و دارو و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص تأثیر مواد آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی بر سلامت جسمی و قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه داند.

ایشان  به مشکلات و موانع و نقاط ضعف موجود جهت مقابله با عرضه کالاهای سلامت محور قاچاق اشاره وگزارشی از عملکرد معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال 93 در حوزه مبارزه با قاچاق کالابر سلامت محور ارائه دادند.

در ادامه کارگاه آقای محسن نصرتی مدیر امور مالی دانشگاه در حیطه حسابداری تعهدی به ارائه مطالب پرداختند و در خصوص حسابداری نقدی ،  مبنای تعهدی کالا ، الزامات قانونی اجرای حسابداری تعهدی ، تراز مالی در برگیرنده ، سود و زیان مؤسسه و  بهای تمام شده خدمات مطالبی را عنوان کردند.

در پایان دکتر کرمی متین عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مورد برنامه ریزی راهبردی به ارائه مطالب پرداخته و در مورد فرصت های متعدد محیطی و انواع استراتژی های اصلی در سازمان همچنین لزوم برنامه ریزی استراتژیک مطالبی را عنوان نمودند و در پایان هر مبحث پرسش و پاسخ مطرح شد.

درروز دوم برنامه توانمندسازی مدیران و رؤسای مراکز بهداشتی درمانی منطقه غرب کشور به میزبانی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابتدا دکتر وریا رحیمی عضو محترم هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه موضوع مبحث مدیریت دارو را ارائه داده و  در خصوص هزینه کردن بودجه ملی و سیاست های کلی سلامت مطالبی را عنوان کردند وی در خاتمه پیشنهادهایی برای بهبودعملکرد سیستم دارویی ارائه دادند.

 سپس آقای سیدجلال اسکویی رئیس اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص قوانین بازرسی و  تهیه و تنظیم برنامه های بازرسی مستمر و دوره ای و یا موردی از واحدهای استانی برای سنجش میزان مطابقت عمل و عملکرد بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف، ارزیابی عملکرد مطالبی راعنوان کردند.

در ادامه دکتر نچواک عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص مدیریت امنیت غذا و بهبود تغذیه جامعه صحبت کرده ویادداور شد ایمنی غذایی یعنی اطمینان  از اینکه غذایی که مردم جامعه استفاده می کنند بطور کامل سالم و فاقد هر گونه آلودگی باشد این آلودگی میتواند شامل آلودگی میکروبی، انگلی و یا شیمیایی باشد. ایشان در خصوص  مولفه های اصلی در تأمین امنیت غذا و فرهنگ و سوء تغذیه مطالبی را عنوان کردند.  

در آخرین روز کارگاه های فلوشیپ دکتر کرمی متین برنامه ریزی راهبردی 2 و1 مراحل مختلف مدیریت استراتژیک ورا ارائه دادند.

در خاتمه نیز دکتر محمدی معاونت امور غذا و دارو و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص چالش های فرآورده های سلامت محور قاچاق و غیرمجاز صحبت کردند. و آقای سیدجلال کاظمی اسکویی رئیس اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه در خصوص قوانین بازرسی مواردی  را مطرح کردند .
۱۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید