اخبار

دومین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان تشکیل شد

دومین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان تشکیل شد

       به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دومین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان سوم تیر ماه به ریاست معاون جدید سیاسی امنیتی استانداری جناب آقای دکتر شاه آبادی و با دبیری دکتر کریم و حضور مسئولان ارشد استان در سالن جلسات حوزه معاونت سیاسی امنیتی استان برگزار شد.

در این نشست پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم دکتر شاه آبادی ضمن خوشامد گویی به حضار و تبریک حلول ماه مبارک رمضان به بررسی زوایا و اهمیت کارگروه تخصصی سلامت پرداخت و بر لزوم برگزاری و پیگیری منظم آن تأکید کرد.

  دکتر کریم نیز ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و همچنین انتصاب دکتر شاه آبادی به سمت معاونت سیاسی امنیتی استانداری، از خدمات و همکاری های مهندس آزرمی معاونت سیاسی امنیتی اسبق تشکر کرد و برای ایشان آرزوی موفقیت نمود.

 در ادامه مقرر گردید به علت تغییرات مدیریتی ایجاد شده و عدم تشکیل به موقع جلسات، برنامه ریزی لازم جهت تشکیل دو جلسه فوق العاده با حضور استاندار محترم و ارائه دستور کارهای ویژه به عمل آید.

ضمناً مقرر گردید با توجه به آمادگی و پتانسیل موجود در استان معاونت امور درمان دانشگاه علوم پزشکی در خصوص ثبت نام و معرفی پزشکان و پیراپزشکان استان با تخصص های موردنیاز به منظور اعزام و ارائه خدمات بهداشتی درمانی در عتبات عالیات واقع در کشور عراق با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همکاری نماید.

از دیگر مباحث مهم مطرح شده در جلسه ، موضوع روستای سالم بود که مقرر گردید با توجه به همسو بودن اهداف این برنامه با برنامه توانمندسازی جوامع روستایی دفتر امور روستایی استانداری تلفیق گردد و پس از انطباق روستاهای هدف دو طرح مذکور برنامه های خود را با همکاری دستگاه های مرتبط پیگیری و اجرا نمایند.

موضوع دیگری که دانشگاه علوم پزشکی با جدیت تمام پیگیر اجرا و توسعه آن در استان می باشد بحث رستوران دوستدار سلامت بود که مقرر گردید به منظور الگوسازی و ترویج این برنامه، کارگروهی با مشارکت ادارات مرتبط و با محوریت گروه مهندسی بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تشکیل گردیده و برنامه مذکور را پیگیری و اجرا نمایند.

در پایان به علت کمبود وقت ارائه گزارش مشکلات کوله بری در مناطق مرزی به جلسه بعدی موکول شد .

۹ تیر ۱۳۹۴ ۱۴:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید