اخبار

دکتر کریم :قدم اصلی در خصوص HIV درمان نیست بلکه آموزش و مراقبت و مشاوره است که بحث اصلی است

دکتر کریم :قدم اصلی در خصوص HIV درمان نیست بلکه آموزش و مراقبت و مشاوره است که بحث اصلی است
دکتر کریم :بهره گیری از تشکل های مردم نهاد و NGO ها جهت آموزش و پیشگیری ایدز می تواند بسیار کمک کننده باشد

 

  به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی در تاریخ ششم تیرماه سالجاری در ادامه پایش های معاونت بهداشتی دکتر کریم ریاست محترم دانشگاه در این معاونت حضور پیدا کردند.این نشست  با حضور ایشان، دکتر احمدی معاونت بهداشتی معاونت فنی و مدیران گروه های بیماریها- آزمایشگاه ها و دهان و دندان تشکیل گردید.

در ابتدا دکتر کریم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ماه مبارک رمضان مجدداً بر بحث پرونده سلامت الکترونیک ورفع موانع و مشکلات جهت آغاز طرح برنامه حاشیه نشینی تأکید نمودند .

سپس  دکتر خادمی قائم مقام معاونت بهداشتی  ضمن خیرمقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات عنوان نمودند برنامه های  کارشناسان گروه بیماریها از نظر سیاسی- امنیت و سلامت وبهداشت  اهمیت بسیار دارد وعلی الخصوص در موارد طغیان نیازمند واکنش سریع خواهد بود.

ایشان تأکید کرد گروه بیماریها با توجه به اینکه در خط مقدم حضور دارد با چالش ها و موانع عدیده ای مواجهه   می باشد که یکی از بزرگترین چالش ها در بحث بیماریها و همچنین سلامت در استان و کشور  مبحث ایدز است.

دکتر احمدی نیزدر این خصوص یادآور شدند که برخی پرسنل کارآمد معاونت بهداشتی در شرف بازنشستگی هستند که با توجه به اهمیت کارایی آنها نیاز است نسبت به جایگزینی برای آنها اقداماتی به عمل آید. 

دکتر خادمی سپس به توزیع نقطه ای بیماری ایدز در سطح شهر اشاره نمودند.ایشان اشاره داشتند  که تغییردیدگاه مدیران استانی در سطح کلان به موضوع HIV ، تربیت نیروی انسانی در شهر کرمانشاه و راه اندازی مراکز ارائه خدمات در محلات پرخطر همچنین دسترسی به خدمات مشاوره و بیماریابی از چالش های پیش رو در خصوص HIV می باشد.در ادامه مهندس کماسی کارشناس برنامه ایدز معاونت بهداشتی به ارائه برنامه پرداختند.ایشان همچنین به زیرساخت های ارائه خدمات پیشگیری HIV معاونت امور بهداشتی که شامل مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری مرکز و پایگاه مشاوره زنان، MMT میباشد پرداختند.

دکتر کریم تأکید داشتند قدم اصلی در خصوص HIV درمان نیست بلکه آموزش و مراقبت و مشاوره است که بحث اصلی است و بایستی در تمام مراکز بهداشتی درمانی را ه یابد.

بحران دانشگاه در واحد بیماریها می باشد، بیماریهای غیرواگیر و بیوترورشیمی که بحث مهمی دارد واحد بیماری ها واحد بحرانی است و نیازمند است همیشه آماده باش باشد و بایستی روی این واحد سرمایه گذاری صورت گیرد و برنامه ریزی اساسی انجام شود.

ایشان همچنین با جذب نیروهای با تجربه در این خصوص موافقت نمودند وتاکید کردند کمیته مشترک دانشگاهی در خصوص اعتیاد با معاونت درمان تشکیل شود و پیشنهادتشکیل جلسه با مشکلات و چالش های ایدز در شورای تأمین استان و کارگروه سلامت جهت ایجاد حساسیت در استان دادند.

همچنین تاکید نمودند گلوگاه های حساس مثل زندان که دارای افراد پرخطر است کنترل گردد و یکی از این گلوگاه ها حساس مدارس و دانشگاه هاست .

ایشان یاداور شدند بهره گیری از  تشکل های مردم نهاد و NGO ها  جهت آموزش در سیستم های مردمی می تواند بسیار کمک کننده باشد ضمننامراکز MMT بایستی محدود شود و محدوده فعالیت های آن توسط معاونت بهداشتی مشخص شود.در مراکز بازآموزی هم ایدز مطرح و اطلاعات جدیدی در این بازآموزی ها  آموزش داده شود.

در ادامه خانم مهربانی کارشناس بودجه معاونت گزارشی از برنامه مالی معاونت ارائه دادند و سپس مهندس حقیقیان- خانم برخوردار و سپس مهندس مهدیزاد برنامه های خود را اارئه دادند.

۸ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید