اخبار

هفتمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان تشکیل شد

هفتمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی هفتمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان روز یکشنبه چهاردهم دی ماه سالجاری در سالن جلسات حوزه معاونت سیاسی امنیتی استانداری، به ریاست جناب آقای آزرمی معاون محترم سیاسی امنیتی، و به دبیری دکتر کریم رئیس محترم دانشگاه و با حضور سایر اعضاء و مدعوین محترم تشکیل گردید.

در این جلسه ابتدا  مهندس آزرمی ضمن سلام و خیر مقدم به حضار فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) را تبریک گفت و به لزوم یکپارچگی و همدلی بیشتر مسلمین تأکید کردند. سپس دکتر کریم هم با تبریک این ایام به بررسی اقدامات انجام شده در رابطه با مصوبات جلسه قبل پرداخت.

در پیگیری مصوبات جلسه قبل، دکتر پرور مدیر کل محترم دامپزشکی استان ضمن ارائه برنامه ها و راهکارهای عملیاتی و اعتبار مورد نیاز جهت پیگیری و مبارزه با شیوع تب مالت در استان اظهار داشت که با توجه به اینکه استان کرمانشاه از لحاظ جغرافیایی در میان سه استان همدان، کردستان و لرستان که رتبه های اول تا سوم کشور را از لحاظ بروز تب مالت دارند قرار دارد نیاز به برنامه ریزی و اقدام به صورت منطقه ای جهت مقابله با این بیماری می باشد.

به پیشنهاد دکتر کریم مقرر شد جهت کنترل و مبارزه با بیماری تب مالت در منطقه، بصورت هماهنگ، پیگیری ها و مکاتبات لازم با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور جهت در نظر گرفتن ردیف اعتباری مجزا برای استان کرمانشاه و استان های همجوار انجام گردد.

در راستای اجرایی شدن مصوبات جلسه قبل جناب آقای رنجبر فرماندار محترم شهرستان کرمانشاه به شرح مشکلات و موارد موجود جهت ساماندهی کشتارگاه های استان پرداخت که پس از توضیحات ایشان راهکارهای لازم جهت حل این مشکل ارائه گردید و مقرر شد ظرف مدت ده روز آتی برنامه عملیاتی ساماندهی کشتارگاه ها ارائه گردد.

ضمناً در راستای کنترل بیشتر بر بازار خرید و فروش دام و پیشگیری از بیماریهای زئونوز مقرر گردید با توجه به ظرفیت شهرستان های تابعه برنامه ریزی لازم جهت ایجاد میادین خرید و فروش دام در هر شهرستان انجام گردد.

از دیگر مصوبات جلسه این بود که مقرر گردید اداره کل دامپزشکی  ضمن تنظیم سند جامع کنترل بیماری تب مالت در استان برنامه ریزی لازم جهت ارائه برنامه های آموزشی از قبیل تهیه پمفلت، انتشار نکات آموزشی در جراید، نشست های خبری و آموزشی در رابطه با روش های پیشگیری از ابتلا به بیماری تب مالت را آماده و ارائه نماید و در این راستا از ظرفیت ها وتوان علمی وهمکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز بهره مند گردد .

در پایان با توجه به طولانی شدن زمان پیگیری مصوبات جلسه قبل فرصتی برای ارائه دستور کارهای جدید نماند و جلسه رأس ساعت 20/17 با ذکر صلوات خاتمه یافت.

 

 

بل

لل

 

عکس

۱۶ دی ۱۳۹۳ ۱۱:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید