اخبار

راههای پیشگیری ازمسمومیت درکودکان

راههای پیشگیری ازمسمومیت درکودکان
برای از بین بردن داروها آنها را نزد داروساز محل ببرید تا بطور ایمن معدوم شوند و یا با تفاله چای یا زباله ها مخلوط کنید و دور بریزید.

    به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی بدیعه پاکدین کارشناس سلامت کودکان معاونت بهداشتی در خصوص راههای پیشگیری از مسمومیت در کودکان گفت   از بسته بندی های قفل دار استفاده کنید داروها و مواد سمی مانند محلول های شویند ه را در بسته بندی های اصلی خود و در جایی که کودکان آن ها را نبینند و به آنها دسترسی نداشته باشند نگه داری کنید.   

  همچنین شماره تلفن های ضروری را بدانید شماره تلفن پزشک خانواده خود را دردفترچه تلف و در جایی دردسترس داشته باشید. اگر فکر می کنید کودک مسموم شده اما بیداروهوشیار است با پزشک خانواده خود تماس بگیرید. اگر کودک شما تنفس ندارد یاهوشیار نیست می توانید در تمام روزهای هفته و به صورت شبانه روزی به اورژانس  115 تلفن بزنید.   

وی یاددآور شد برچسب روی بسته بندی را بخوانید وقتی به کودکان دارومی دهید برچسب دارو وهمه هشدارهای روی بسته دارو را بخوانید.  چیزی را که نیاز ندارید نگهداری نکنید ، داروهای غیرقابل استفاده، داروهایی که نیازندارید، یا داروهای تاریخ گذشته را به روش ایمن و صحیح از بین ببرید. برای از بین بردن داروها آنها را نزد داروساز محل ببرید تا بطور ایمن معدوم شوند و یا با تفاله چای یا زباله ها مخلوط کنید و دور بریزید.

 

۲۷ مهر ۱۳۹۳ ۰۹:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید