اخبار

توصیه هایی به میانسالان مبتلا به آرتروز به منظور محافظت از مفصل

توصیه هایی به  میانسالان مبتلا به آرتروز به منظور محافظت از مفصل
در بیماران مبتلا به آرتروز یک طرفه مفصل زانو ،گرفتن عصا در دست طرف مقابل کمک کننده است .


به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی مهرانگیز جمشید پور مدیریت سلامت خانواده معاونت بهداشتی در توصیه هایی به  میانسالان مبتلا به آرتروز به منظور محافظت از مفصل گفت میانسالان از انجام کـارهایی چون ایستادن طولانی ،زانو زدن ،چمباتمه زدن،بالا و پایین رفتن از پله ،راه رفـتن از سربالایی و سر پایینی ،پوشیدن کفش مناسب ،برای محافظت ازمفصل زانواجتناب کنند همچنین ازانجام کارهایی که درد را افزایش میدهد بپرهیزند .

وی افزود آرتروز ممکن است به علت وضعیت نادرست بدن بوجود آمده یا تشدید یابد، لذا اصلاح وضعیت غلط بدن و تصحیـح انحنای بیش از حد کمر (لوردوز ) مفید است افرادچاق به منظورجلوگیری از تحمیل باراضافی به مفصل مبتلا، باید وزن خود را کاهش دهند. همچنین  اگرچه رعایت دوره هایـی از استراحت در طول روز ممـکن است مفیـد باشد امـا بی حرکت کردن کامل مفصل درد نـاک لازم نیست و استفاده نادرست از مفصل مبتلا، به علت  ترس از ایجاد درد،منجر به آتروفی (ازبین رفتن و تحلیل )عضله می شود .

 وی در خاتمه یاداور شد  تقویت مناسب عضلات دور مفصل  می توانــدبه اندازه داروهای مسکن  منجر به کاهش درد شود لذا  داشتن برنامـه ورزشی و انجام تمرینهای ورزشی  مناسب، حائز اهمیت است .

 

۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ۱۳:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید