اخبار

در سفر های نوروزی نیز سوانح رانندگی و جاده‌ای قابل پیش‌بینی و قابل پیشگیری هستند.

در سفر های نوروزی نیز سوانح رانندگی و جاده‌ای قابل پیش‌بینی و قابل پیشگیری هستند.
به گفته صندوق کودکان سازمان ملل متحد( یونیسف ) نرخ سوانح جاده‌ای در ایران بیست برابر میانگین جهانی است، سالانه در سراسر جهان سوانح رانندگی منجر به مرگ حدود 2/1 میلیون نفر و مصدومیت و معلولیت بیست تا پنجاه میلیون نفر می‌گردند.
در میان همه مصدومیت‌های غیر عمدی منجر به فوت کودکان زیر پنج سال، مصدومیت های ناشی از سوانح رانندگی مهمترین عامل مرگ و میر محسوب می‌شود. همه ساله در ایران تصادفات جاده‌ای باعث مرگ حدود 28,000 نفر و مصدومیت یا معلولی 300,000 نفر دیگر می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی پاکدین کارشناس کودکان این معاونت در خصوص نکات قابل توجه در پیشگیری از حوادث ترافیکی در سفر های نوروزی گفت هیچگاه کودک را در صندلی جلو ماشین قرار ندهید؛ امن ترین محل صندلی عقب اتومبیل می باشد و بستن کمربند ایمنی در کودکان بزرگتر را فراموش نکنیم  ایشان تاکید کرد در صورتیکه صندلی مخصوص کودک در اتومبیل وجود ندارد بهتر است مادر یا مراقب کودک ،کودک را در آغوش بگیرد و در صندلی عقب بنشیند  برای بردن کودک از محلی به محل دیگر از موتورسیکلت یا دوچرخه استفاده نکنید.

وی در ادامه افزود هنگام رد شدن از عرض یا کنار خیابان دست کودک نوپایتان را حتی یک لحظه هم رها نکنید. از بازی کردن کودکان در مسیر رفت و آمد ماشین و موتورسیکلت جلوگیری کنیدوهرگز کودک را در پشت شیشه عقب خودرو نخوابانید .

ضمنا  از سوار کردن کودکان در پشت وانت و در صندوق عقب خودرو نیز خودداری کنید.  مراقب کودک باشید تا سر و دستهای خود را از خودرو بیرون نیاورد همچنین  تا سن 6 سالگی، روی درهای عقب خودرو از قفل های ایمنی استفاده کنید.وی در خاتمه افزود  به بچه ها بیاموزید برای عبور از خیابان از پل های زیرگذر، خطوط عابر پیاده، محل چراغ عابر پیاده و پل های مخصوص عابر پیاده استفاده کنند و یا از پلیس یا یک فرد بزرگسال کمک بگیرند.

 


 

 

 

 

۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ۰۹:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید