اخبار

دومین همایش یکروزه نظام مدیریت همه جانبه سلامت تشکیل شد .

دومین همایش یکروزه  نظام مدیریت همه جانبه سلامت تشکیل شد .
دکتر رضایی با اشاره به بخشنامه وزارت کشور که به توشیح و امضاء مشترک وزرای محترم کشور و وزیر بهداشت وقت رسیده و به استانداران و رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور به عنوان الگوی ملی جهت استقرار اسناد ملی سلامت در سازمان های استان ابلاغ گردیده است عنوان داشتند هر اداره لازم است وظایف و عملیات اجرایی خود را ارائه دهد.

بنا به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دومین همایش یکروزه نظام مدیریت همه جانبه سلامت در تاریخ هشتم بهمن ماه سال جاری با حضور مدیران کل و معاونین ادارات و سازمان های سطح استان در سالن اجتماعات بوستان تشکیل گردید. در این نشست ابتدا دکتر رضایی معاونت فنی پس از خیر مقدم به حضار به معرفی اسناد بالادستی پرداخته و عنوان نمودند کلیه ادارات و سازمان ها مؤظفندجهت ارتقاء سلامت پیشنهادات کمیته فنی و سیاستگذاری سلامت کشور را در راستای ارتقای سلامت عمومی جامعه عملیاتی نمایند.

وی در ادامه به روند تکمیلی سلامت در دنیا در دهه های 1970 ( سلامت برای همه ) در دهه 1990 ( همه برای سلامت ) و سال 2000به بعد ( سلامت در همه سیاست ها ) پرداخته و افزودند هر چند وزارت بهداشت محوریت نقش بخش سلامت در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه را دارا می باشد اما در نهایت در صورت وجود تمام عوامل تعیین کننده سلامتی وزارت بهداشت نهایتاً 25% از سلامت جسمی آحاد جامعه و حداکثر حدود ده درصد سلامت روان جامعه را می تواند تأمین نماید. دکتر رضایی با ارائه چارت اجرایی نظام نامه جامع سلامت استان از نمایندگان ادارات خواستند با امضاء تفاهم نامه توسط ارشد ترین مدیر سازمان منعقده همکاری خود را در جهت افزایش بهره وری سلامت استان یاری کنند.

در ادامه دکتر کرمی متین ریاست مرکز توسعه و مطالعات پژوهش دانشگاه ضمن خیرمقدم گویی به توضیح در خصوص توسعه کیفیت زندگی و توسعه سلامت پرداخته نقش هریک از سازمان ها و ارگانها در بهبود کیفیت زندگی و در نهایت ارتقای سلامت عموم جامعه از جمله آموزش پژوهش، صنعت و معدن، بازرگانی و گمرک و کشاورزی را توضیح دادند. ایشان با اشاره به سیرتکاملی سلامت ابتدا با برنامه ریزی استراتژیک و سپس نقشه جامع سلامت که در نهایت منجر به  نظام نامه سلامت استان می گردد عنوان داشتند ممکن است نتوانیم تمام مشکلات جامعه را حل کنیم اما می توانیم با آرمان مشترک و راهکارهای نظام نامه سلامت معضلات سلامت را تا حدی کاهش داد. وی با بیان بخش های نظام نامه سلامت که شامل اهداف، مأموریت، جایگاه دبیرخانه و وظایف دستگاهها با واحد نظام نامه سلامت دستگاه در مقابل سلامت مردم استان می باشد  عنوان کرداز جمله اهداف دبیرخانه فراهم کردن تصویر شفاف از مسئولیت ها و وظایف دستگاههای اجرایی در توسعه سلامت استان و همچنین رشد و نهادینه سازی همکاری بین بخشی در توسعه سلامت استان و رشد و نهادینه سازی مشارکت مردم در توسعه سلامت استان، فراهم کردن زمینه لازم جهت دیده بانی توسعه سلامت است. واز جمله وظایف دستگاهها در مقابل سلامت مردم در استان مدیریت و هماهنگ ساختن اولویت های دستگاه در مسائل مهم مرتبط با سلامت و تدوین سند سیاست سازمان در مقابل مسائل کلیدی مرتبط با سلامت می باشد و ضمناً تدوین برنامه راهبردی و اجرایی سلامت متناسب با سهم سازمانی و تدوین سیاست همکاری بین بخشی با همکاری سازمان های مرتبط و اجرای  برنامه های سازمانی مرتبط با سلامت می باشد.

عکس      عکس        عکس  

۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ۰۹:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید