اخبار

نقش مهم تأمین حقوق بهداشت باروری و ارتقای آن، در دست‌یا‌بی و تحقّق اهداف جمعیتی کشور

نقش مهم تأمین حقوق بهداشت باروری و ارتقای آن،  در دست‌یا‌بی و تحقّق اهداف جمعیتی کشور
بازنگری در سیاست‌های جمعیّتی ایران ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. شاخص های علمی گویای این واقعیت است که چنانچه آهنگ باروری کلی کمتر از 2.1 باشد کاهش تدریجی جمعیت و بدنبال آن خطر انقراض نسلی بوجود خواهد آمد و در مدت کوتاهی سیر نزولی جمعیت آغاز و کشور با رشد منفی مواجه خواهد شد. مگر آنکه میزان باروری کلی از رقم 1.8 کنونی به 2.3 در سالهای 1400 و پس از آن برسد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

بهداشت باروری یعنی سلامت کامل  جسمی، روانی و اجتماعی اجزاء سیستم باروری در سرتا سر طول زندگی.  بر این اساس همه مردم باید قادر باشند زندگی جنسی سالم و رضایت بخش داشته و بتوانند آزادانه و مسئولانه در مورد زمان و چگونگی فرزندآوری خود تصمیم گیری کنند.
در واقع این تعریف، درمان بیماری ‌های منتقل شونده از راه جنسی، بدخیمی ‌های دستگاه تناسلی، تشخیص و درمان نازایی، آموزش در زمینه سلامت باروری، به ویژه در جوانان و نوجوانان به همراه آوردن نیازهای تحصیلی و خدماتی  این گروه به منظور قادرسازی آنان به برخوردی  مثبت و مسئولانه  با تمایلات جنسی خود،  حقوق  جنسی زنان و نیز مشارکت  مردان در سلامت باروری،  سلامت دوران یائسگی، بهداشت  سالمندان و روابط  متقابل احترام‌آمیز و برابری جنسیتی و   به طور کلی ارتقای سطح سلامت  تمام  زنان و مردان با شرایط متفاوت (درآمد، سن، مذهب و...) را شامل می شود.

۱ دی ۱۳۹۲ ۱۱:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید