اخبار

پیمایش کشوری سلامت دهان ودندان

پیمایش کشوری سلامت دهان ودندان
به منظور آگاهی از وضعیت سلامت دهان و دندان افراد جامعه طرح پیمایش کشوری سلامت دهان ودندان که توسط اداره سلامت دهان ودندان وزارت متبوع طراحی و برنامه ریزی گردیده است در استان کرمانشاه که در شهریور ماه 92 در کلیه شهرستان های به مرحله اجرا در آمد.
   

در این طرح 100 خوشه در 5 گروه سنی ( گروه سنی 6- 5 ساله ، گروه سنی 12 ساله، گروه سنی 15 ساله، گروه سنی 44 -35 ساله، گروه سنی 74 ساله ) هر گروه سنی 300 نفر مجموعاً 1500 نفر مورد ارزیابی و معاینه دهان ودندان قرارگرفتند. روش نمونه گیری به صورت طبقه ای، خوشه ای یک مرحله می باشد. طبقات شامل استانها و خوشه ها شامل شهرها و روستاها بودند. بطوری که خوشه ها متناسب با جمعیت شهرها بصورت تصادفی سیستماتیک انتخاب شده اند سرخوشه ای مورد نظر براساس کدپستی 10 رقمی توسط اداره سلامت دهان و دندان کشور با همکاری اداره کل پست جمهوری اسلامی ایران استخراج شده اند.

جهت انجام طرح تیم های 2 نفره متشکل از یک فرد معاینه کننده ( دندانپزشک ) و یک فرد پرسشگر که پس از گذراندن دوره آموزشی یک روزه کالیبره شده با مراجعه به آدرس سرخوشه های مورد نظر و دعوت از آنها به مراکز بهداشتی درمانی نسبت به معاینه دهان ودندان افراد و تکمیل فرم معاینه و پرسشگری اقدام نموده اند. در پایان اطلاعات آماری بدست آمده جمع آوری و به وزارت متبوع ارسال تا نتایج آن استخراج و وضعیت سلامت دهان و دندان استان با  استان های کشور مقایسه خواهد شد.

۱۵ آبان ۱۳۹۲ ۱۴:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید