اخبار

سزارین چیست؟

سزارین چیست؟
ایران دومین مقام از نظر سزارین را در دنیا دارد

سزارین چیست؟                                                        

سزارین به خروج جنین از راه برش جراحی روی شکم و رحم می گویند که در اتاق عمل و تحت بیهوشی عمومی و یا بیحسی انجام می شود . سزارین بر دو نوع است :  سزارین انتخابی  و  سزارین اورژانس  از آنجاییکه سزارین اورژانس می تواند یکی از ضروریات نجات جان مادر و نوزاد باشد در مورد آن و ضرورت آن بحثی وجود ندارد .از آنجا که ایران دومین مقام از نظر سزارین را در دنیا دارد و از طرفی وجود  مشکلات ناشی از افزایش بی رویه موارد سزارین انتخابی ما را بر آن داشت تا به اختصار نسبت به اطلاع رسانی در خصوص مضرات سزارین آن اقدام نماییم .

مشکلات ناشی از سزارین:

·         افزایش احتمال بروز عوارضی مانند ، خونریزی  از محل سزارین، عفونت، عوارض بیهوشی در مقایسه با زایمان طبیعی.

·          طولانی شدن دوران بستری در بیمارستان در مقایسه با زایمان طبیعی.

·          طولانی شدن دوره نقاهت در مقایسه با زایمان طبیعی .

·          عدم امکان تماس فوری و بلا فاصله بین مادر و نوزاد در مقایسه با زایمان طبیعی و  مشکلات ناشی از عدم ارتباط عاطفی مادر و نوزاد به دلیل تاخیر اولیه در ایجاد رابطه بین مادر و نوزاد.

·        افزایش خطر عوارض تنفسی در نوزاد ماحصل سزارین در مقایسه با زایمان طبیعی ( زجر جنین، تنگی نفس گذرا و افزایش زمان بستری).

·       افزایش احتمال مرگ نوزادی در سزارین به نسبت زایمان طبیعی

·      سزارین برای حاملگی بعدی نیز ممکن است باعث بروز عوارضی مانند افزایش خطر چسبندگی جفتی و خطر پارگی رحم را داشته باشد.

·       در سزارین تکراری احتمال ایجاد چسبندگی های متعدد در اعضاء مثل مثانه و روده و آسیب جدی به آنها در حین عمل وجود دارد.

 

۱۶ شهریور ۱۳۹۲ ۱۲:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید