اخبار

آغاز بیماریابی تشدید یافته سل درمرا کز گذری کاهش آسیب ( DIC )

آغاز بیماریابی  تشدید  یافته سل درمرا کز گذری کاهش آسیب (  DIC )
بیماریابی تشدید یافته سل درمرا کز گذری کاهش آسیب ( DIC ) حیات دوباره ، ندای رهایی خاوران ،شهید مطهری سنقر ، مرکز مشاوره زنان آسیب پذیر و اردوگاه اجباری ماده 16 شهرستان کرمانشاه آغاز شد


دکتر خادمی : عفونت با مایکوباکتریوم توبرکلوزیس  می تواند در هر سنی اتفاق افتد . پس از عفونت با باسیل کخ ، فرد می تواند برای سالهای سال و حتی تمام عمر در مرحله عفونت باقی بماند . افراد آلوده به مایکوباکتریوم توبرکلوزیس در هر زمانی ممکن است به بیماری  سل مبتلا شوند ؛ و این بیماری می تواند اغلبِ بافت ها و اندام های بدن "به ویژه ریه ها" را درگیر کند . از جمله افراد پرخطر (High Risk ) که مستعد ابتلا به بیماری سل می باشند  شامل : افراد با سابقه اعتیاد تزریقی ، آلودگی به عفونت HIV ،  فرد الکلیک مزمن و ....  که براین اساس و با توجه به ازدحام معتادین تزریقی درپاتوق ها و اماکن فاقد بهداشت مطلوب و تهویه مناسب و... معاونت امور بهداشتی با همکاری مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه و مراکز مذکور بیماریابی تشدید یافته سل  را در یکی دیگر از جمعیت های پر خطر آغاز نمود .

در این برنامه که تا پایان سال 92 ادامه خواهد داشت پرسنل این مراکز ( پس از گذراندن 2 جلسه آموزشی توجیهی بیماری سل در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی و آزمایشگاه مرجع منطقه ای سل دانشگاه )   در مرکز و توسط تیم های سیاری خود که جهت خدمات رسانی به پاتوق های های استقرار این افراد مراجعه می کنند ، از افراد مشکوک سه نمونه خلط به فواصل زمانی تعیین شده تهیه نموده و پس از هماهنگی با آزمایشگاه مرجع سل منطقه ای دانشگاه و با رعایت زنجیره سرد ،  نمونه ها را به این آزمایشگاه منتقل نموده  و در صورت شک قوی و منفی بودن نمونه ها در واحد رادیولوژی مرکز بیماریهای ریوی این معاونت ، گرافی رایگان جهت بیماران انجام خواهد گرفت .

 

۱۹ تیر ۱۳۹۲ ۱۰:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید